آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

واکنش‌ها در برابر حمله تروریستی در سمنگان؛

ارگ: طالبان هنوز به تداوم جنگ باور دارند/ حمله طالبان تروریستی بود

حمله انفجاری و تهاجم مسلحانه طالبان بر ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان واکنش‌های زیادی را در سطح ملی و بین‌المللی برانگیخت. ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای ضمن تروریستی خواند این حمله، تاکید کرده که طالبان هنوز بر خشونت و تداوم جنگ باور دارند.

حمله انفجاری و تهاجم مسلحانه طالبان بر ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان واکنش‌های زیادی را در سطح ملی و بین‌المللی برانگیخت. ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای ضمن تروریستی خواند این حمله، تاکید کرده که طالبان هنوز بر خشونت و تداوم جنگ باور دارند.
به گزارش خبرگزاری دید، حمله روز (دوشنبه ۲۳ سرطان) گروه طالبان بر ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان موجی از واکنش‌های ملی را در پی داشت.
ریاست جمهوری در اعلامیه‌ای این حمله را تروریستی خوانده و تاکید کرده که طالبان هنوز هم بر خشونت‌ها و تداوم جنگ پافشاری دارند.
در اعلامیه ارگ گفته شده: با تاسف و اندوه فراوان، امروز طالبان با راه اندازی یک حمله تروریستی در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی نموده و به تاسیسات عام المنفعه آسیب رساندند.
همچنان اعلامیه ارگ افزوده که رییس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن شدید این عمل جنایتکارانه و ضد بشری، گفت: این حمله تروریستی بیانگر آن است که طالبان هنوز هم به خشونت و تداوم جنگ پافشاری دارند.
رییس جمهور افزود که توسل به ادامه خشونت و کشتن مردم برای بدست آوردن امتیاز در مذاکرات، بدترین رویکردی است که با تاسف گروه طالبان آن را اختیار کرده اند.
داکتر عبدالله رییس شورای مصالحه ملی نیز در واکنش به حمله بر ریاست امنیت ملی سمنگان آن را محکوم کرد.
در اعلامیه آقای عبدالله نوشته شده که هدف قراردادن غیرنظامیان و تأسیسات عامه، هیچ توجیهی ندارد. طرف‌ها باید به جان و مال غیرنظامیان وقع گذاشته و از کشتار و خون‌ریزی بیشتر بپرهزیند.
آقای عبدالله افزوده که این حملات کور خلاف تعهدات در راستای شروع مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت و برقراری صلح و آشتی در کشور است.
رییس شورای مصالحه ملی تاکید کرده چنین حملاتی مذاکرات و روند صلح را صدمه می‌زند.
عطامحمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی نیز در واکنش به این حمله تروریستی را محکوم کرده است.
آقای نور در پیامی نوشته است: در شرایطی که کاهش خشونت به عنوان پیش زمینه‌ توسل به مذاکرات صلح، مطرح است، وقوع چنین حملات بر بی‌اعتمادی در پروسه صلح می‌افزاید.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی در ادامه افزوده: در حالی که این رویداد و عوامل آن را به شدت نکوهش می‌کنم، برای شهدای این رویداد بهشت برین، به خانواده‌های شان صبر و شکیبایی و به مجروجان شفای عاجل تمنا دارم.
شورای امنیت ملی کشور نیز با نشر اعلامیه‌ای این حمله را محکوم کرد.
در اعلامیه شورای امنیت ملی آمده: عمداً توسط طالبان هدف گرفتن مردم غیرنظامی و بیگناه بخصوص کارگران زنان و کودکان و خدمات عمومی افزایش خشونت و جنگ، نشان می‌دهد که طالبان (دشمن) جان افغان‌های مدنی و ثروت ملی و منافع کشور هستند. شما هیچ ارزشی نمی‌دهید، اما در راه صلح فرصت است و مذاکرات بین افغانستان با تاخیر مواجه می‎شود.
شورای امنیت ملی هدف قرار گرفتن مردم ملکی را از سوی طالبان جنایت جنگی و مخالف ارزش‌های انسانی دانسته است.
با این حال، حمله موتربمب و تهاجم مسلحانه گروه طالبان بر ریاست امنیت ملی و شهرداری سمنگان، دست کم ۱۱ کشته و ۶۵ زخمی برجای گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا