آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

شورای مقاومت ملی برای نجات:

از قطع‌نامه شورای امنیت و نشست دوحه حمایت می‌کنیم، اما توافقنامه دوحه باید کنار گذاشته شود

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از صدور قطع‌نامه اخیر شورای امنیت ملل متحد در محکومیت محدودیت‌های علیه زنان و نشست آتی دبیرکل این سازمان با فرستادگان ویژه کشورها در دوحه استقبال کرده، اما تاکید می‌کند که توافقنامه دوحه باید کنار گذاشته شود.

شورای مقاومت ملی برای نجات روز شنبه (۹ ثور) در اعلامیه‌ای از قطع‌نامه‌ اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت سرکوب زنان و دختران، استقبال کرده است.

در اعلامیه آمده است که راه‌حل بنیادی بحران افغانستان، آغاز گفت‌وگوهای صلح زیر نظر سازمان ملل، تشکیل میکانیزم انتقالی فراگیر و اعاده‌ی حاکمیت به مردم از طریق انتخابات سراسری است.

شورای مقاومت ملی برای نجات از سازمان ملل و نمایندگان کشورهای دعوت‌شده در نشست دوحه خواسته است که توافق‌نامه‌ دوحه را کنار گذاشته و نقشه‌ راه جدید و قابل قبول برای تمامی جوانب برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان انتخاب کنند.

این شورا گفته است که توافق‌نامه‌ دوحه مسیر نامطلوب برای حل مسئله‌ سیاسی و سند تحویل‌دهی افغانستان به طالبان و عامل اصلی وضعیت کنونی در کشور است.

این شورا از سازمان ملل خواسته است تا با تعیین هیئت نمایندگی باصلاحیت، روند مذاکرات صلح افغانستان را آغاز و مدیریت کند تا از این طریق هم از مطالبات برحق مردم حمایت شود و هم از صدور تروریزم از افغانستان جلوگیری شود.

این در حالی است که قرار است نشست دوحه تا دو روز دیگر به میزبانی دبیرکل سازمان ملل برگزار شود. یافتن یک رویکرد واحد برای مقابله با وضعیت افغانستان و جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر از اهداف این نشست گفته شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا