آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

اسماعیل خان:

استراتژی جدید امریکا برای افغانستان پوچ و بی‌معنا است!

اسماعیل خان، درباره استراتژی جدید دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا گفت که رییس‌جمهور پیشین امریکا بارک اوباما که از ترامپ هم پُر زبان تر بود هیچ کاری و فعالیتی برای افغانستان و افغان‌ها به انجام نرساند و استراتژی جدید امریکا هم «پوچ و بی‌معنا» است



از شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی احمد شاه مسعود، با حضورداشت محمد اسماعیل خان، رهبر جهادی؛ احمد ولی مسعود، رییس بنیاد احمد شاه مسعود؛ محمد آصف رحیمی، والی هرات؛ فرمانده زون ۶۰۶ انصار، فرمانده پولیس هرات، رییس ارکان ارتش و هزاران تن از خانواده‌های شهیدان و مجاهدین روز گذشته طی یک مراسم باشکوه در تالار بزرگ مولانا-هرات تجلیل به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اسماعیل خان، عضو برجسته حزب جمعیت اسلامی افغانستان ضمن گرامی‌داشت و تقدیر از تک تک عملکرد شهدای افغانستان به ویژه احمد شاه مسعود، گفت که” قهرمان ملی تنها به خاطر خودش وارد جهاد نشد، بلکه به خاطر انسانیت، ناموس افغان‌ها و آزادی وطن وارد میدان نبرد شد که ریشه دشمنان کشور برچیده شود و تا آخرین نفس هم نبرد را با ضد مسلمانان نیز انجام داد.”
این رهبر جهادی در مراسم بزرگداشت از احمد شاه مسعود، درباره استراتژی جدید دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا گفت که رییس‌جمهور پیشین امریکا بارک اوباما که از ترامپ هم پُر زبان تر بود هیچ کاری و فعالیتی برای افغانستان و افغان‌ها به انجام نرساند و استراتژی جدید امریکا هم «پوچ و بی‌معنا» است.”
وی گفت:” ما از خداوند کمک و امنیت می‌خواهیم، استراتژی ترامپ هیچ وقت امنیت و آبادی را برای مردم افغانستان ایجاد نمی‌کند، تا این مرزوبوم به سوی خود کفایی و آزادی دنبال شود.”
آقای اسماعیل خان، به رهبران امریکا می‌گوید: تنها دستاور یا فعالیت استراتژی اوباما رییس‌جمهور وقت امریکا این بود که آمار زیادی از جوانان افغانستان مبتلا به بیماری مواد مخدر و… شدند.
این رهبر جهادی در غرب کشور، خواهان این شد که نظامیان خارجی به ویژه امریکایی‌ها هرچه زودتر از افغانستان بیرون شوند، تا افغان‌ها به راحتی زندگی شان را اداره کنند.
اسماعیل خان، از سوی هم خطاب به نیروهای امنیتی افغان مخصوصا ارتش غرب کشور گفت که شکایات زیادی از سوی باشندگان هرات برایش رسیده که نیروهای امنیتی ارتش شهری واقع در قول اردوی ۲۰۷ ظفر با شهروندان هراتی برخورد «بد و ناهنجاری» را نیز دارند.
وی مستقیما به رییس ارکان ارتش غرب افغانستان که در مراسم سالروز احمدشاه مسعود حضور داشت گفت که اگر این موضوع در آینده حل نشود، دیده خواهد شد که در پشت شهروندان ولایت هرات صدهزاران نفر ایستاده است، تا این وضع موجود به پایان برسد.
در همین حال، احمد ولی مسعود، رییس بنیاد قهرمان ملی افغانستان ضمن ابراز غم‌شریکی با خانواده‌های مسجد جوادیه و مسجد جامع بزرگ شهر هرات گفت که پیام مسعود پیام آزادی برای تمام افغان‌ها بود، تا صلح و ثبات در کشور پا بر جا باشد.
او می‌گوید یکی از حرف‌های نگران‌کننده در افغانستان اختلافات مذهبی – قومی است که از سوی کشورهای دور و نزدیک بالای افغان‌ها کنترول می‌شود.
به گفته مسعود برخی از کشورهای منطقه با افغانستان همراه هستند، اما شماری دیگر طبق منافع شان رویکرد کاری بالای افغان صورت می‌گیرد.
موصوف می‌افزاید افغان‌ها از وضع موجود شرایط فعلی افغانستان به تنگ آمده‌اند و توان آن را ندارند، تا این روند جریان داشته باشد.
بنابرگفته‌های او” مردم افغانستان باید بدانند که در حال حاضر نفاق ملی در کمین است و نباید این مسیر را طی کنند، بلکه باید از وفاق ملی که وحدت و برادری است پیروی کنند.
فرد نخست بنیاد قهرمان ملی کشور علاوه می‌کند، صلح و آبادانی از جمله حرف‌هایی است که باید افغان‌ها به آن توجه زیادی را داشته باشند، تا دیگر نزاع و جنگ‌های خونینی در افغانستان نباشد.
همچنین محمد آصف رحیمی، والی هرات از شهدای مسجد جوادیه و مسجد جامع بزرگ این ولایت یاد کرد و گفت که جهاد احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور یک جهادی واقعی بود که مردم افغانستان نام قهرمان ملی را برایش عنوان می‌کنند.
این مقام در هرات افزود که وقتی همدلی و برادری بین مردم افغانستان باشد هیچ زمان جنگ و درگیری میان افغان‌ها اوج نخواهد گرفت، تا ناامنی‌ها ایجاد شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا