آخرین اخبارافغانستان

استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور قانونمند خواهد شد


معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در یک نشست خبری می‌گوید که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کشور قانونمند خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید آقاحسین فاضل سانچارکی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ تاکید می‌کند که برخی از صفحات اجتماعی که ضد منافع ملی فعالیت دارند، در خارج از کشور از سوی گروه‌های تروریستی به ویژه طالبان مدیریت می‌شوند.
معین نشراتی اطلاعات و فرهنگ می‌افزاید که شورای امنیت فهرستی از این صفحات اجتماعی را در اختیار این وزارت قرار داده است که نشان می‌دهد بسیاری از این حساب‌ها از سوی افراد طالبان و داعش مدیریت می‌شوند.
در همین حال، فاضل سانچارکی، بیان داشته است که برخی از دیگر از صفحات اجتماعی به مسایل قومی و مذهبی در کشور دامن می‌زنند و به دنبال تفرقه‌افکنی میان مردم مان کشور هستند.
از سوی هم، این عضو ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که این وزارت از دیگر نهادهای حکومت از جمله شورای امنیت و وزارت مخابرات خواسته است تا در زمینه رد و تایید این مقرره بحث و گفت‌وگو کنند.
مجیب خلوتگر، رییس دفتر نی( حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان» در صحبت با خبرگزاری دید، مقرره جدید را که قرار است از سوی حکومت تصویب شود، محدودیت بر کارکرد رسانه‌های اجتماعی نمی‌داند و خاطرنشان می‌سازد که این مقرره در صورت عملی شدن، فعالیت رسانه‌ها را قانونمند می‌سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا