آخرین اخبارافغانستانسیاست

اسماعیل خان: اختلافات داخلی در کشور از سوی امریکا طرح‌ریزی می‌شود


محمد اسماعیل خان، یکی از سران جهادی-سیاسی در غرب کشور، در پیام عیدی‌اش ضمن این‌که مردم را به وحدت و یکپارچه‌گی فراخوانده، افزوده است که اختلافات داخلی و مذهبی اخیر در کشور، از سوی ابرقدرت‌ها و بویژه امریکا طرح‌ریزی شده‌است.
آقای اسماعیل خان ضمن تایید این پیام، در گفت‌وگویی اختصاصی به خبرگزاری دید، می‌گوید: در حال حاضر بیش‌تر اختلافات داخلی و مذهبی اخیر از سوی اَبرقدرت‌های جهان مخصوصا امریکا در افغانستان طرح‌ریزی می‌شود، تا منافعی که دارند، به آن برسند.
محمد اسماعیل خان در این گفتگو پرده از شرکت‌های بزرگ اسلحه‌سازی «روسیه و امریکا» در جهان برداشت و گفت که عربستان از جمله کشورهای هم‌پیمان امریکا است و جنگ‌افزارهای نظامی عربستان از امریکایی‌ها نیز خریداری می‌شود.
این شخصیت مردمی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در غرب کشور خاطر نشان کرد، روسیه و امریکا دو اَبرقدرت جهان هستند و از درگیری‌ها و نزاع‌های مذهبی در افغانستان استفاده زیاد را به دست می‌آورند، تا کشور و منافع‌شان در این زمینه تامین شود.
این رهبر جهادی ادامه می‌دهد که پایگاه‌های بزرگ نظامی امریکا در عربستان سعودی است که عربستان به گونه‌ی دیگری، جنگ‌ها را در کشورها به وجود می‌آورد.
موصوف می‌افزاید، در حال حاضر جنگ فعلی کشور از سوی کشورهای همسایه به ویژه پاکستان رهبری می‌شود، تا شدت ناامنی‌ها در افغانستان افزایش کند.
به گفته وی، پاکستان تروریزم و شورشیان طالب را در افغانستان حمایت می‌کند و کشورهای منطقه هم با پاکستان در این باره هم‌پیمان شده‌اند، تا آرمان اصلی آن کشور به مرحله نهایی رسیده باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا