آخرین اخبارافغانستان

اصولی: با مکاتب افغان _ ترک برخورد سیاسی نکنید


کمال ناصر اصولی، رییس کمیسیون معارف شورای ملی در لیسه آریانا افغان _ ترک با تقدیر از سیستم آموزشی مکاتب افغان _ ترک در کشور از دولتمردان حکومت وحدت ملی، وزارت معارف و اعضای شورای ملی می‌خواهد که با مکاتب افغان _ ترک برخورد سیاسی نکنند.
آقای اصولی می‌گوید: وزارت معارف کشور باید از سیستم آموزشی لیسه‌های افغان _ ترک برای بلند رفتن ظرفیت معارف کشور استفاده کند.
در همین حال، شمس الحق آریانفر، از روزنامه‌نگاران با سابقه کشور، تاکید می‌کند، جوانانی که از لیسه‌های افغان _ ترک فارغ می‌شوند، به دانشگاه‌های بین‌المللی راه پیدا می‌کنند و تمامی آنان کادر خواهند بود.
آقای آریانفر از حکومت افغانستان و وزارت معارف می‌خواهد که عوض توطیه علیه لیسه‌های افغان- ترک، از آن حمایت کنند.
از سوی هم، مسئولان لیسه آریانا افغان _ ترک در کابل از جمع‌آوری یک میلیون امضا در حمایت از لیسه‌های افغان _ ترک از کل کشور خبر می‌دهند و تاکید دارند که شهروندان افغانستان، حمایت‌شان را از لیسه‌های افغان _ ترک اعلام کرده‌اند.
لیسه آریانا افغان_ ترک در کابل، امروز طی یک همایش با حضور شماری از اعضای شورای ملی مدال‌آوران، لیسه‌های افغان _ ترک را که از سال ۲۰۰۳ الی ۲۰۱۷ موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برونز شدند، تقدیر کردند.
به نقل از جدول اعلام شده از سوی مدیران لیسه آریانا افغان _ ترک مجموعه این مدال‌ها ۱۰۴۶ است.
گفتنی است که پس از کودتای نافرجام در ترکیه، حکومت این کشور از حکومت افغانستان بارها خواسته است که مدیریت لیسه‌های افغان _ ترک را که در افغانستان، فعالیت دارند به دولت ترکیه واگذار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا