آخرین اخبارافغانستانمنطقه

سفارت ایران در کابل:

اظهارات سفیر عربستان در کابل “عجیب” است


محمد رضا بهرامی، سفیر ایران در کابل، اظهارات سفارت عربستان را “عجیب” و “بی‌اساس” خواند.
به گزارش خبرگزاری دید، در بیانیه سفارت ایران آمده است: ادعای حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مسلح در داخل افغانستان، از سوی رژیمی که دولت وقت طالبان را به رسمیت شناخته و هنوز هم ارتباطات گسترده‌ای با گروه‌های مختلف تروریستی در این کشور و کل منطقه دارد، عجیب به نظر می‌رسد.
در بیانیه سفارت ایران همچنان آمده است: این در حالی است که دیپلومات‌های ایران، در شهر مزارشریف، قربانی خشونت‌های تروریستی شده و امروز ۱۷ اسد، نوزدهمین سالگرد شهادت آنان می‌‌باشد.
گفتنی است که روز ۱۷ اسد ۱۳۷۷، در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف، ۹ تن از دیپلومات‌های ایرانی و رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، در افغانستان، پس از اشغال این شهر توسط طالبان، کشته شدند.
سفارت ایران اعلام داشته است: همگان به روشنی می‌دانند که عقاید افراطی و مروج تروریزم در منطقه از کدام نحله و آبشخور فکری سرچشمه می‌گیرد.
در بیانیه همچنان آمده است که اتخاذ سیاست‌های غلط حامیان این تفکر، منطقه را با چه مشکلات و مصائب دامنه‌داری در حوزه افراط‌گرایی و تروریزم مواجه کرده است.
در ادامه بیانیه تاکید شده است که ایران، ضمن تاکید مجدد بر سیاست اصولی خود مبنی بر حمایت از صلح و ثبات در افغانستان، همچنان اعتقاد راسخ دارد که افغانستان بایستی محیط و بستر همکاری و تعاملات سازنده کشورها باشد.
در اخیر بیانیه سفارت ایران تصریح شده است که جمهوری اسلامی ایران به همه کشورها توصیه می‌نماید از انتقال مشکلات و ناکامی های خود به محیط داخلی افغانستان به صورت جدی اجتناب کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا