آخرین اخبارافغانستانسیاستصلح

رییس مجمع ملی مردم افغانستان:

اعتماد مردم به انتخابات احیا شود/ کمیسیون باید مشکلات را رفع کند

سید علی‌رضا محمودی می‌گوید که با وجود مشکلات در روند انتخابات، اما کمیسیون انتخابات به‌گونه فوری راه‌حل پیشنهاد می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

سید علی‌رضا محمودی می‌گوید که با وجود مشکلات در روند انتخابات، اما کمیسیون انتخابات به‌گونه فوری راه‌حل پیشنهاد می‌کند و تصمیم می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید علی‌رضا محمودی رییس مجمع ملی مردم افغانستان دقایقی قبل در گفت‌وگو با «طلوع‌نیوز» گفت: اعتماد مردم به انتخابات بیشتر شده است.
محمودی افزود: در چند دور گذشته مردم افغانستان تجربیات خوبی از انتخابات داشته‌اند و در این پروسه شرکت کرده و امید داریم که در انتخابات جاری مشکلات انتخابات سال گذشته پارلمانی وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی از سوی نامزدان انتخاب شده و رییس جمهور در گزینش آن نقشی نداشته که می‌توان گفت روند شفاف بوده است و از سویی هم، کمیسیون اعلام کرده که رای بدون بایومتریک بی‌اعتبار است.
این چهره مطرح سیاسی اظهار داشت: مشکل ما این‌است که برخی‌ها می‌آیند و در انتخابات سهم می‌گیرند، اما بعداً موضوع تقلب را مطرح می‌کنند.
رییس مجمع ملی مردم افغانستان با بیان این که مشکلاتی در روند انتخابات وجود دارد، گفت: با وجود مشکلات در این روند، اما در مقابل کمیسیون انتخابات به‌گونه فوری راه‌حل پیشنهاد می‌کنند و تصمیم می‌گیرند.
محمودی با بیان این که کمیسیون انتخابات در برابر مردم و جامعه‌جهانی مسئول است، افزود: در بخش تخنیکی انتخابات مشکلاتی وجود دارد، اما این انتخابات متفاوت‌تر از انتخابات‌های گذشته است و باید اعتماد مردم برگردانده شود.
او تأکید کرد: قاعده بازی همین است که با درنظرداشت شفافیت در انتخابات نتیجه آن را که از سوی کمیسیون انتخابات اعلام می‌شود، بپذیریم، در غیر آن معلوم می‌شود که به‌دنبال بحران هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا