آخرین اخباراسلایدشوافغانستان

وزارت دفاع:

افسران ارتش نمی‎توانند فعالیت سیاسی کنند


وزارت دفاع ملی در یک اطلاعیه رسانه‎ای به افسران و منسوبان این وزارت دستور داده است که عضویت شان را در نهادهای سیاسی ملغی کرده و در هیچ فعالیت سیاسی اشتراک نکنند.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع می‎گوید که این دستور به اساس حکم ریاست‎جمهوری مبنی بر عدم اشتراک دادستانان، قاضیان و افسران نیروهای مسلح کشور در احزاب و سازمان‎های سیاسی برای افسران ارتش صادر شده است.
به نقل از بیانیه وزارت دفاع ملی، پس از فرمان ریاست‎جمهوری افسران ارتش نمی‎توانند در فعالیت‎های سیاسی اشتراک کنند و یا هم عضویت سازمان‎های سیاسی را داشته باشند.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است:« اردوی ملی هیچ‌گونه گرایش سیاسی را در صفوف این نیروها نمی‏پذیرد و به جز از خدا، وطن و وظیفه که مرام و شعار این نیروهاست، کدام خط فکری دیگر را تعقیب نمی‏کند.»
بر بنیاد ماده ۱۵۳ قانون اساسی، نیروهای مسلح کشور، دادستانان و قاضیان نمی‎توانند در هیچ سازمان یا حزب سیاسی عضویت داشته و در تجمعات، اعتصابات و راهپیمایی‎ها به سود یا زیان کسی اشتراک کنند.
گفتنی است که رییس‎جمهور غنی به تازه‌گی در یک فرمان به نیروهای مسلح، دادستانان و قاضیان دستور داده است که عضویت شان را در سازمان‎های سیاسی ملغی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا