آخرین اخبارجهانسیاست

افشای فایل صوتی؛ عمران خان از امریکا کمک خواسته

خبرگزاری دید: بر بنیاد فایل صوتی افشا شده در رسانه‌های اجتماعی، عمران خان در صحبت با یک عضو کانگرس از امریکا کمک می‌خواهد.

به نقل از اکسپرس تریبون، یک کلیپ صوتی که ظاهراً از دیدار زوم بین عمران خان نخست‌وزیر سابق و رییس حزب تحریک انصاف و ماکسین مور واترز نماینده کانگرس امریکا در شبکه‌های اجتماعی پخش شده، در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا به پا کرده است.

تحریک انصاف پاکستان به‌رغم موضع‌گیری علنی خود علیه ایالات متحده، تلاش‌های پشت صحنه‌ای برای ترمیم روابط با واشنگتن انجام داده است، زیرا حزب عمران خان روایت ضد امریکایی خود را که پس از برکناری خان از قدرت اتخاذ کرده بود، کنار گذاشته است.

افشای این فایل صوتی پس از تغییر روایت رییس حزب تحریک انصاف از توطئه تغییر حکومت منتشر شده است.

فایل صوتی فاش شده، بینش‌هایی را در مورد گفت‌وگوی بین دو رهبر و موضوعات مختلفی را که در این دیدار مورد بحث قرار گرفته است، روشن می‌کند.

بر اساس صوت ادعا شده، خان جلسه را با ابراز عقیده خود مبنی بر این‌که در پاکستان از محبوبیت گسترده‌ای برخوردار است آغاز می‌کند و می‌گوید که «۹۹ درصد پاکستان عمران خان را می خواهد».

او همچنین مدعی می‌شود که محبوب‌ترین رهبر سیاسی در این کشور است.

این کلیپ صوتی روایت خان را از سوءقصد اخیر به جانش نیز فاش کرده و بیان می‌کند که از ناحیه پا مورد اصابت ٣ گلوله قرار گرفته است. وی تاکید کرده است که پاکستان در حال حاضر با وضعیت بسیار چالش‌برانگیزی مواجه است و آن را سخت‌ترین دوره در تاریخ این کشور توصیف می‌کند.

چنانچه بحث ادامه می‌یابد، عمران خان مسئولیت این حمله را به دستگاه‌های نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی محول می‌کند.

او مدعی شده که این نهادها قدرت قابل توجهی در داخل پاکستان دارند.

خان از واترز نماینده کانگرس امریکا درخواست کرده تا از او حمایت کند و صدایش را به نفع او بلند کند.

در آخر این جلسه زوم، صدای فاش شده حاکی از احساس رضایت در میان عمران خان و همکارانش می‌باشد.

خوشحالی ظاهری آن‌ها حاکی از نتایج مثبت یا توافقاتی است که در طول بحث به دست آمد، اگرچه جزییات خاصی در مورد این تحولات فاش ناشده باقی مانده است.

گفتنی است که بر بنیاد گزارش‌ها به دنبال این تحولات برخی از رهبران حزب تحریک انصاف از این حزب جدا شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا