آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

وحید عمر:

افغانستان مثل گذشته مخروبه نیست که طالبان بر آن حاکم شوند

مشاور رییس جمهور غنی در امور روابط عامه و استراتژیک می‌گوید طالبان طرح‌هایی را که در تاریخ محکوم شده، ارائه نکنند. همچنان وی می‌افزاید، صلحی که در نتیجه مذاکرات چند سیاست‌مدار به دست آید، دوام نمی‌آورد.
به گزارش خبرگزاری دید، وحید عمر مشاور رییس جمهور در امور روابط عامه و استراتژیک که امروز شنبه(۱۱ دلو) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت: در میدان صلح آماده قربانی هستیم، به شرط آن که صلح به استحکام نظام بینجامد.

او با اشاره به قربانی مکرر مردم در کشور، گفت: بیست سال است که مردم افغانستان به خاطر خواست نامشروع یک گروه قربانی می‌دهند.
عمر گفت که طالبان دو دهه پیش بالای مخروبه‌های افغانستان حاکم شدند، حالا افغانستان یک مخروبه نیست، دارای نظام و صدا است.
او افغانستان دوره حاکمیت طالبان را به گورستان تشبیه کرده و گفت که طالبان دو دهه پیش بالای مردم حاکمیت نداشتند، آنان بالای گورستان حاکمیت داشتند، آرامش در گورستان که صلح نیست.
هرچند وحید عمر از طرح حکومت موقت نام نبرد، ولی تلویحاً گفت که طالبان طرح‌های محکوم‌شده در تاریخ را ارائه نکنند.
د رهمین حال، رییس جمهور غنی نیز گفته است که حکومت موقت باعث خون‌ریزی در کشور می‌شود و قدرت باید از طریق انتخابات و اراده مردم منتقل شود.
حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی کشور در رشته توییتی گفته است که حکومت موقت به معنای فرصت دادن نیروهای خارجی در کشور و پس از این هیچ گونه اجندا و برنامه خارجی در افغانستان تطبیق نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا