آخرین اخبارافغانستانسیاست

سرور دانش در جشن استقلال هندوستان:

افغانستان و هند رابطه هزاران ساله دارند


سرور دانش، معاون ریاست جمهوری که به عنوان مهمان ویژه در محفل جشن هفتادمین سالروز استقلال هندوستان شرکت کرده بود، اظهار داشت: افغانستان و هندوستان رابطه هزاران ساله دارند و بسیاری از مفاخر علمی و فرهنگی میراث مشترک دو کشور هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، سرور دانش، معاون رییس‌جمهور، روز گذشته در مراسمی که در سفارت هندوستان در کابل ترتیب یافته بود گفت که افغانستان و هند رابطه هزاران ساله دارند و این روابط در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگر گسترش یافته است.
آقای دانش همچنان افزود: مشارکت هندوستان در بازسازی کشور و مناسبات تجارتی و اقتصادی میان دو کشور بیانگر توسعه روابط دو کشور است.
وی در ادامه تاکید کرد که تروریزم خطر مشترک برای همه منطقه و جهان است و افغانستان خواهان مبارزه مشترک همه کشورها با این پدیده شوم است.
این مقام بلندپایه حکومت همچنان خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ زیربنایی که اکنون در افغانستان تحرک یافته و شروع شده‌اند، به نحوی با کشور هندوستان نیز مشترک هستند و این مسایل هر دو کشور را دارای منافع مشترک می‌گرداند.
معاون ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که پالیسی دولت افغانستان علیرغم مشکلات امنیتی زیاد، همچنان اقتصاد محور است و نه امنیتی محور گفت: افغانستان در عرصه انتقال گاز طبیعی و انتقال برق بین آسیای مرکزی و آسیای جنوبی نیز مناسب‌ترین و بهترین مسیر می‌باشد.
او با اشاره به اهمیت روابط گسترده کابل-دهلی نو، گفت: ما از همه کشورهای منطقه می‌خواهیم که بیاید در جهت تحکیم و توسعه همگرایی منطقه‌ای و رشد اقتصادی منطقه، همکاری بیش‌تر داشته باشیم.
گفتنی است که در این محفل همچنان سفیر هندوستان مقیم کابل نیز از روابط نیک و حسنه دو کشور افغانستان و هندوستان تجلیل کرد و گفت که کشورهای دیگر منطقه نیز باید به جای استفاده از تروریزم در راستای سیاست‌های خویش، راه حسن همجواری و روابط حسنه را در پیش گیرند. وی گفت که هندوستان به هیچ‌وجه از پدیده‌هایی چون تروریزم و خشونت‌گرایی در راستای منافع سیاسی خویش استفاده نخواهد کرد بلکه همواره با آن‌ها مبارزه خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا