آخرین اخبارافغانستانسیاست

‏«امارت اسلامی» حملات امریکا و بریتانیا را بر یمن محکوم کرد

خبرگزاری دید: درواکنش به حملات اخیر هوایی امریکا و بریتانیا بر یمن، حاکمیت سرپرست افغانستان ضمن محکوم کردن آن، می‌گوید که بمباران این کشور منطقه را در معرض خطر قرار داده است.

حاکمیت سرپرست امروز شنبه (۲۲جدی) در بیانیه‌ای گفت که بمباران یمن «نقض آشکار قواعد بین‌المللی» و دلیل پیچیدگی بیش‌تر درگیری‌ها در منطقه است و امنیت و ثبات خاورمیانه را در معرض خطر جدی قرار داده است.

با این حال، این بیانیه تأکید کرده‌ که امریکا و شرکای آن باید از تخلفات و شکست‌های گذشته خود درس بگیرند.

بیانیه افزوده: «دولت‌های تأثیرگذار منطقه‌ای و بین‌المللی نتوانسته‌اند جلوی نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه را بگیرند و فقدان اقدام‌ها مؤثر در این زمینه منجر به سرایت جنگ به دیگر کشورها و منطقه در ناامنی و بی‌ثباتی شده است».

به باور آن‌ها، «حمایت از جنایات اسرائیل تا حمله به یمن، همه اقدام‌های غیرانسانی، تحریک‌آمیز و تجاوز مستقیم به ملت‌های مسلمان است».

با این حال، طا-لبان از کشورهای اسلامی خواهان حمایت فلسطین شده و خاطرنشان کردند: «اختلافات کوچک خود را در چنین شرایط حساس کنار بگذارید».

بیانیه افزوده: «ما از کشورهای تاثیرگذار می‌خواهیم با همکاری یک‌دیگر از بی‌ثباتی بیش‌تر در منطقه جلوگیری کنند و همه فشارها را بر رژیم صهیونیستی (اسراییل) و حامیان آن اعمال کنند تا کشتار مردم فلسطین و حمله‌ها به یمن فوراً متوقف شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا