آخرین اخبارجهانسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای:

امام خمینی موضوع فلسطین را جان تازه بخشید/ او منادی وحدت در سطح امت اسلامی بود

خبرگزاری دید: آیت‌الله سید علی‌ خامنه‌ای رهبر ایران در مراسم سی و چهارمین سالگرد درگذشت امام خمینی بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در این کشور، گفت که امام خمینی سه تحول بزرگ به وجود آورد و یک نظام دیکتاتوری را مبدل به مردم‌سالاری ساخت.

به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم سی و چهارمین سالگرد درگذشت امام خمینی امروز یکشنبه(۱۴ جوزا) در تهران برگزار شد.

رهبر ایران در این مراسم گفت: امام ۳ تحول بزرگ بوجود آورد، یکی در سطح کشور، یکی در سطح امت اسلامی، یکی در سطح جهان، این سه تحول بی‌سابقه بوده است، شاید در آینده هم نتوان پیشینی کزد که دوباره محقق شود.

آیت‌الله خامنه‌ای در این مورد افزود: امام یک نظام غیر اسلامی را از میدان خارج کرد، استبداد را با آزادی، بی هویتی را به اعتماد به نفس، چشم داشتن به بیگانه را به ما می‌توانیم تبدیل کرد. اینها تحول بزرگی است که انقلاب اسلامی با رهبری انقلاب بوجود آورد.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: در سطح امت اسلام، امام بیداری اسلامی را در این سطح بوجود آورد، امروز امت اسلامی نسبت به قبل از انقلاب تحرک بیشتری دارد. البته نیاز به تحرک بیشتر هم دارد.

ایشان ادامه دادند: مسئله فلسطین قرار بود به فراموشی سپرده شود که با حرکت امام خمینی به مسئله اول جهان اسلام تبدیل شد و امام در کالبد فلسطین جان تازه‌ای بخشید. امروز روز قدس نه تنها در کشورهای اسلامی که کشورهای غیر اسلامی گرامی است.

گفتنی است که آیت‌الله سید روح الله خمینی نخستین رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر اسلامی هواداران زیادی دارد و همه ساله از سالگرد درگذشت او در کشورهای مختلف از جمله افغانستان بزرگداشت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا