آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

نماینده روسیه در سازمان ملل:

امریکا با حمله بر کشورهای مستقل به هر قیمتی می‌خواهد تسلط خود را بر جهان حفظ کند

خبرگزاری دید: واسیلی نبنزیا نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در جلسه توجیهی شورای امنیت این سازمان در مورد تهدیدات علیه صلح و امنیت ناشی از حملات ایالات متحده علیه عراق و سوریه گفت که امریکا به هر قیمتی می‌خواهد تسلط بر جهان را حفظ کند.

چهار جنگنده تاکتیکی F-16 نیروی هوایی امریکا و دو بمب افکن استراتژیک مافوق صوت B-1B Lancer دست‌کم ۸۵ «حمله تلافی‌جویانه» در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

نبنزیا گفته است: حملات هوایی گسترده توسط نیروی هوایی امریکا که منجر به کشته شدن غیرنظامیان و پرسونل نظامی و تخریب و آسیب رساندن به ده‌ها تأسیسات شد بار دیگر ماهیت تهاجمی سیاست امریکا را در خاورمیانه و بی‌توجهی کامل واشنگتن به حقوق بین‌الملل را به تمام جهان نشان داد.

وی افزود که مانند حملات کنونی به یمن، اقدامات آنگلوساکسون‌ها تهدیدی مستقیم برای صلح و امنیت بین‌المللی است و نظم جهانی مبتنی بر حاکمیت حقوق بین‌الملل جهانی و نقش مرکزی سازمان ملل را تضعیف می‌کند.

نماینده روسیه افزوده است: واضح است که حملات هوایی ایالات متحده به طور خاص برای شعله‌ور کردن بیشتر درگیری طراحی شده است. <…> بدیهی است که حضور ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری امریکا در جمهوری سوریه به تهدیدی برای امنیت و ثبات کشور و همچنین تلاشی برای مشارکت آن در درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است.

به گفته وی، رویدادهای اخیر مؤید این است که امریکا واقعاً به دنبال راه‌حلی برای مشکلات منطقه نبوده و نیست. بلکه فقط می‌خواهند به هر قیمتی موقعیت مسلط در جهان را حفظ کنند.

وی در اخیر از جامعه جهانی خواست که اقدامات غیرمسئولانه واشنگتن و متحدانش را در خاورمیانه که حاکمیت عراق و سوریه را نقض می‌کند، به صراحت محکوم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا