آخرین اخبارافغانستان

امریکا برای پناهجویان افغان «اقامت موقت محافظتی» می‌دهد

خبرگزاری دید: وزارت امنیت داخلی امریکا به مهاجرین افغانستان که به این کشور منتقل شده‌اند و واجد شرایط اقامت دایمی نیستند، مجوز «اقامت موقت محافظتی» صادر کرد.

 پناهجویان

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اخراج مهاجران افغان به افغانستان «بسیار خطرناک» است.
در اعلامیه آمده است که الیهندرو مایورکس وزیر امنیت داخلی امریکا به افغان‌ها اجازه داده است تا برای اقامت موقت محافظتی درخواست بدهند.
افغان‌های تازه وارد در چارچوب برنامه اقامت موقت بشردوستانه، برای دو سال اقامت امریکا را به دست آورده و سپس برای اقامت دایمی در این کشور باید درخواست بدهند. اما نگرانی‌هایی وجود دارد که هزاران نفر آنان مسیر قانونی برای کسب اقامت دایمی امریکا را نداشته و با خطر رد درخواست پناهندگی و اخراج از امریکا روبرو شوند.
برنامه اقامت موقت محافظتی برای افغان‌هایی که با خطر اخراج از امریکا مواجه‌اند، فرصت ۱۸ ماهه اقامت در این کشور را مهیا می‌کند که در این جریان آنان اجازه کار را خواهند داشت.
در جریان روند پر هرج و مرج تخلیه نظامی از افغانستان، بیش از ۷۶ هزار شهروند افغان از افغانستان به ایالات متحده منتقل شدند.
وزارت امنیت داخلی امریکا گفته است که آنعده افغان‌هایی که از ۱۵ اگست ۲۰۲۱ تا ۱۵ مارچ ۲۰۲۲ وارد ایالات متحده شده‌اند، واجد شرایط دریافت اقامت موقت محافظتی پنداشته شده و کسانیکه پس از ۱۵ مارچ ۲۰۲۲ به امریکا منتقل می‌شوند، شامل این برنامه نمی‌شوند.
بر اساس آماری که وزارت امنیت داخلی امریکا در ماه دسمبر نشر کرد، نزدیک به ۳۷ هزار نفر از جمع ۷۶ هزار نفر که تا کنون از افغانستان به ایالات متحده منتقل شده‎اند، واجد شرایط دریافت اقامت دایمی امریکا هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا