آخرین اخباراسلایدشومنطقه

سفیر روسیه در کابل:

امریکا و ناتو در پی بدنام‌کردن روسیه در افغانستان است

الکساندر مانیتتسکی، سفیر روسیه در کابل می‌گوید که در طول پانزده سال گذشته، مبارزه امریکا و ناتو در برابر هراس‌افکنی، ناکام بوده‌است و اکنون این قدرت‌ها در پی بدنام‌سازی روسیه در افغانستان است

به گزارش خبرگزاری دید، سفیر روسیه با بیان این مطلب تاکید کرد که مقام‌های ناتو و امریکا، اتهامات بی‌بنیاد را بالای روسیه وارد کرده‌اند که گویا مسکو در تلاش تجهیز و تمویل گروه طالبان است.

سفیر روسیه، ضمن اشاره به ناکامی امریکا و ناتو در افغانستان، گفت: اکنون این کشور(امریکا) ناکامی‌هایش را بالای کشور روسیه می‌اندازد.

آقای مانیتتسکی همچنان گفت: مقام‌های ناتو و امریکا براساس اظهارات شان، هیچ‌گونه سند و مدرکی را در اختیار ندارند و البته در این موارد، سندی هرگز وجود ندارد.

سفیر روسیه اظهار کرد که ناتو و امریکا می‌کوشند تا با وارد کردن اتهامات بی‌اساس، روسیه را در افغانستان بدنام سازد.

الکساندر مانیتتسکی این اظهارات خود را پس از آن مطرح کرد که پس از ظهر امروز”یک‌شنبه” نزدیک به ۴۰ کارمند وزارت دفاع برای تحصیلات عالی نظامی به روسیه فرستاده شده‌است.

حکومت روسیه، در سال ۲۰۱۷ ، به تعداد ۶۵۰ بورسیه تحصیلی نظامی و ملکی را برای حکومت افغانستان تخصیص داده است و این همکاری‌های مسکو در زمینه آموزش و پرورش افغان‌ها به‌ گونه درازمدت با حکومت کابل، ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا