آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

امریکا پول مردم افغانستان را بی‌شرمانه غارت می‌کند/ سکوت کشورهای اسلامی در این مورد «ننگین» است

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان اعلام کرد که امریکا جنگ اقتصادی سختی را علیه مردم افغانستان آغاز کرده و ملت ما را به گروگان گرفته است. این مجمع همچنین سکوت کشورهای اسلامی را در قبال موضوع غارت ذخایر ارزی کشور از سوی امریکا «ننگین» خواند.

علما و متنفذین تشیع
مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان امروز یکشنبه (۲۴ دلو) نشستی را تحت عنوان « سلسله نشست‌های هم‌اندیشی کاروان وطن سازان» در کابل برگزار کرد.
عطا الله صادق شاه‌آقاسی رییس اجماع ملی آزادی و استقلال که در این نشست شرکت کرده بود گفت که با شکست امریکا دوره اشغال افغانستان پایان یافت و مردم افغانستان یک پارچه و متحد در کنار دولت خود ایستاد خواهند شد.
شاه‌آقاسی افزود که پول‌های افغانستان که از سوی امریکا مسدود شده حق ملت افغانستان است و هیچ کسی حق ندارد که حقوق مردم را نادیده بگیرد. مردم امریکا باید بر دولت مردان این کشور فشار وارد کنند تا ذخایر ارزی افغانستان آزاد شود.
وی از کشورهای جهان خواستار حمایت و کمک از مردم و دولت افغانستان شد و تاکید کرد که در میان کشورهای جهان کشورهای اسلامی باید از افغانستان بدون هیچ قید و شرطی حمایت کنند.
این در حالی است جو بایدن رییس جمهور امریکا روز جمعه فرمان اجراییی را امضا کرد که راه را برای اختصاص ۷ میلیارد دالر از دارایی‌های مسدود شده افغانستان در امریکا برای کمک‌های بشردوستانه و ایجاد یک صندوق امانت برای جبران خسارت قربانیان ۱۱ سپتمبر هموار می‌کند.
رییس اجماع ملی آزادی و استقلال همچنان گفت که امریکا جنگ اقتصادی را با مردم افغانستان آغاز کرده است و ما از تمام کشورهای جهان می‌خواهیم که از مردم افغانستان حمایت کنند.

علما و متنفذین تشیع
وی افزود که امریکا ظلم بزرگی به ملت افغانستان روا داشته ولی مردم یک صدا و یک پارچه از وحدت ملی خود دفاع می‌کنند و ملت افغانستان می‌خواهد با کشورهای جهان روابط دوجانبه داشته باشد.
عسل محمد شاکری معاون سیاسی مجمع علما و متنفذین تشیع افغانستان گفت که امریکا امروز ۱۱ سپتمبر را بهانه کرده و می‌خواهد پول مردم افغانستان را حیف و میل کنند. در حالی که ۱۱ سپتمبر هیچ ربطی به مردم افغانستان ندارد.
آقای شاکری گفت که امریکا خود به وجود آورنده اصلی تروریزم هست حالا این کشور می‌خواهد که بار دیگر مردم افغانستان را در اسارت اقتصادی قرار دهد.
وی در رابطه به حملات ۱۱ سپتمبر گفت: عاملان اصلی این حمله چند عرب و خود امریکا بود و این هیچ ربطی به افغانستان ندارد. فرمان رییس جمهور امریکا بی‌شرمانه است که سرمایه مردم افغانستان را گروگان گرفته است.
آقای شاکری افزود: ما به امریکا هشدار می‌دهیم که بیش از این با سرنوشت مردم افغانستان بازی نکنید و گرنه افغان‌ها همت آنرا دارند که از حقوق شان دفاع کنند.

علما و متنفذین تشیع
وی سکوت کشورهای اسلامی را ذلت و ننگ بر این کشورها عنوان کرد و گفت که آنها باید یک پارچه و یک دست در کنار مردم افغانستان ایستاد شوند.
گفتنی است که بعد از روی کار آمدن طا-لبان میلیاردها دالر از ذخایر ارزی افغانستان در بانک‌های جهانی از سوی امریکا مسدود شد که تاکنون به گونه کامل آزاد نشده است.
شهروندان افغانستان بارها از کشورهای جهان خواسته‌اند که امریکا را وادار کنند تا پولی را که حق ملت افغانستان است آزاد کند؛ زیرا افغانستان در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا