آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

رحمت‌الله نبیل در بامیان:

امکانات بامیان می‌تواند ۱۰ ولایت همجوارش را سیر کند/ فردا برنامه جامع خود را اعلام می‌کنیم

رییس تیم امنیت و عدالت می‌گوید، اقرار می‌کنم که بالای هزاره ظلم شده است، اما محرومیت بس است و ما برای تحقق این آرزوی دیرینه اینجا آمده‌ایم.

رییس تیم امنیت و عدالت می‌گوید، اقرار می‌کنم که بالای هزاره ظلم شده است، اما محرومیت بس است و ما برای تحقق این آرزوی دیرینه اینجا آمده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری دید، رحمت‌الله نبیل رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت در گردهمایی انتخاباتی در بامیان گفت: تیم ما اولین قدم را در محو تبعیض و برتری جویی برداشته که نمونه آن انتخاب مرادعلی مراد به‌عنوان معاون اول این تیم است.
آقای نبیل با اشاره به آهنگ وجیهه رستگار افزود:« وجیهه باید بخواند که باچه ازمو کلان شوه، رییس جمهور افغانستان شوه. و این وعده ما است، زیرا شما بامیانی‌ها باید به والی بودن اکتفا نکنید، بلکه باید رییس جمهور شوید.»
وی تصریح کرد: رهبران حکومت وحدت ملی در چند روز گذشته با چیغ و پیغ همراه با پیش‌قراولان شان شعار دادند، اما باید گفت که حتی به حرف خود صادق نیستند. ۵ سال قبل گفته بودند که قفس زندان ولایت‌های مرکزی را می‌شکنیم، اما دیدیم که برچی را به زندان تبدیل کردند.
رییس تیم امنیت و عدالت اظهار داشت: آنان هزاره بودن را جرم می‌دانند، در حالیکه اگر به مردم هزاره موقع داده شود، افغانستان را آباد خواهد کرد.
رحمت‌الله نبیل با بیان این که صف اکثریت وطن‌دوست را از صف خائنین جدا کنید، گفت: صف را از کسانی که به‌نام من و تو تجارت می‌کنند و تنها در روزهای کمپاین پیدا می‌شوند، جدا کنیم.
آقای نبیل با اشاره به گفته‌های دیروز اشرف غنی در بامیان خطااب به وی گفت: کچالوی بامیان را به جلغوزه تبدیل نکن، چون که دلت همانند جلغوزه کوچک است، نیاز است که دلت را همانند کچالوی بامیان کلان بسازی.
وی با تأکید به همگرایی و همدیگرپذیری افزود: اقرار می‌کنم که بالای هزاره‌ها ظلم شده است، اما محرومیت بس است و ما برای تحقق این آرزوی دیرینه اینجا آمده‌ایم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امکانات بامیان می‌تواند ۱۰ ولایت همجوارش را سیر کند و وعده می‌دهم که «نمد» ولسوالی ورس بامیان را در ارگ ریاست جمهوری و وزارت‌خانه‌ها رایج کنم.
رحمت‌الله نبیل با اشاره به بازگرداندن بیش از ۱۰۰ میلیون دالر کمک‌های امریکا اظهار داشت: امریکا به‌خاطر دزدی این کمک‌ها را بازگرداند و در آينده نیز دزدی‌های زیادی فاش خواهد شد.
آقای نبیل گفت: تیم امنیت و عدالت فردا ساعت ۲ بجه برنامه جامع خود را از طریق مطبوعات و رسانه‌ها با مردم افغانستان شریک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا