آخرین اخبارجهانحقوق بشرزنان

امیری: باز نشدن مکاتب دخترانه اعتماد به طا-لبان را تضعیف می‌کند

خبرگزاری دید: نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان می‌گوید که باز نشدن مکاتب به روی دختران اعتماد به تعهدات طا-لبان را تضعیف می‌کند.

رینا امیری

رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان امروز چهارشنبه(۳ حمل) گفت که تمرکز سازمان همکاری اسلامی به حقوق بشر و مشارکت زنان در تمام بخش‌های زندگی حیاتی است.
امیری در مورد بسته ماندن مکاتب به روی دختران گفت: بر بنیاد گزارش‌ها، ناکامی در بازگشایی مکاتب به روی دختران بالای صنف ششم در سراسر کشور نه تنها اعتماد به تعهدات طا-لبان را تضعیف می‌کند، بلکه امید خانواده‌ها را برای آینده بهتر برای دخترا‌ن‌شان نیز از بین می‌برد.
وی با اشاره به چهل و هشتمین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پاکستان گفت: ضروری است که آن‌ها بر حقوق بشر و مشارکت زنان در تمام عرصه‌های زندگی تمرکز کنند و حمایت بیشتر و پایدار را از صندوق امانی AFG و حمایت بیشتر و پایدار را از صندوق امانت بسیج کنند. پیشرفت در این زمینه حیاتی است.
این در حالی است که کاردار سفارت امریکا برای افغانستان نیز نسبت به اجازه ندادن دختران برای ورود به مکاتب ابراز تاسف کرد و گفت این امر خلاف اظهارات طا-لبان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا