آخرین اخبارجهانزنانسیاست

امیری در سفر به اندونیزیا در باره فرصت‌های آموزشی برای دانشجویان افغانستانی صحبت کرد

خبرگزاری دید: رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امورحقوق زنان و دختران افغانستان می‌گوید که در سفر به اندونیزیا با مقامات این کشور و مسئولان دو موسسه اسلامی ملاقات کرده و درباره ارایه فرصت‌های آموزشی به دانشجویان افغان بحث کرده است.


رینا امیری نماینده ویژه امریکا در امور حقوق زنان و دختران افغانستان به تازگی در چند رشته توییت گفت که در سفری به جاکارتا پایتخت اندونیزیا با مقامات بلندپایه این کشور و مسئولان نهادهای آموزشی در باره فرصت‌های آموزشی برای دانشجوان افغان تبادل نظر کرده است.
امیری با اشاره به تلاش‌های دو نهاد مهم اسلامی در رابطه به مدارا و دسترسی به آموزش، گفته است: خوشحالم که در باره راه‌هایی برای تعمیم دادن این فرصت‌ها به دانشجویان افغان صحبت کردم.
نماینده امریکا در این سفر با امام اعظم و زنان علما و همچنین دانشجویان فارغ‌التحصیل افغانستانی در جاکارتا ملاقات کرده است.
وی در دیدار با رتنو مرسودی وزیر امور خارجه اندونیزیا، نقش کشورش را در حمایت از حقوق مردم افغانستان، به‌ ویژه درخواست زنان و دختران برای حق تحصیل، کار و آزادی مهم خواند.
خانم مرسودی نیز گفته است که با نماینده امریکا در مورد تحولات افغانستان و همکاری در جهت ارتقای حقوق دختران و زنان افغانستان گفت‌وگو کرده است.
گفتنی است که با گذشت یک سال از روی‌کار آمدن طا-لبان در افغانستان تا کنون دختران بالاتر از صنف ششم اجازه دسترسی به آموزش را ندارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا