آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

اوچا  از جان باختن ۷ تن و تخریب صدها خانه در اثر سیلاب در هفت ولایت خبر داد

خبرگزاری دید: دفتر هماهنگ کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) گزارش داده که ۷ ولایت افغانستان بیشترین آسیب را از سیل‌های ویران‌گر دیده است.

اوچا به تازگی در گزارشی اعلام کرده است که بارندگی شدید در سراسر افغانستان در ۲۹ و ۳۰ مارچ بیش از هزار و ۵۰۰ جریب زمین زراعتی را ویران و به بیش از ۵۴۰ خانه و همچنین سایر زیرساخت‌های حیاتی در هفت ولایت، از جمله شش پل و ۴۵۰ کیلومتر جاده خسارت وارد کرده است.

بر اساس گزارش‌ها و ارزیابی‌های اولیه اوچا، ولایت‌هایی که بیشترین خسارت در آن گزارش شده است، فاریاب، ننگرهار و دایکندی است.

اوچا افزوده که این سومین بار است که منطقه شمال افغانستان در کم‌تر از یک ماه با سیل مواجه می‌شود.

بر بنیاد این گزارش، باران‌های شدیدی که در روزهای ۲۱ و ۲۶ تا ۲۷ مارچ رخ داد، ۷ نفر کشته و ۳۸۴ خانواده متضرر شدند.

اداره ملی مدیریت بلایای طبیعی افغانستان (ANDMA) نیز گزارش داده که سیلاب آنی در ولایت دایکندی ۲۳ خانه را تخریب و به ۵۶ خانه در ۷ ولسوالی (اشترلی، کجران، میرامور، نیلی، پاتو، سنگ تخت، شهرستان) خسارت جدی وارد کرده است.

گزارش‌های اولیه حاکی است که بیش از ۱۰۰ راس دام تلف شده، حدود ۱۰۰ جریب زمین کشاورزی آسیب دیده، پنج پل تخریب و ۴۵۰ کیلومتر جاده آسیب دیده است.

بارش شدید باران در ولایت ننگرهار نیز حدود ۱۰۵ خانواده را در ۱۱ ولسوالی (اچین، بتی کوت، ده بالا، دور بابا، جلال‌آباد، کما، لعل پور، مومنددره، نازیان، شینوار) تحت تاثیر قرار داده است.

گزارش‌های اولیه حاکی از ویران شدن ۱۰ خانه و تخریب شدید ۴۰ خانه در اثر سیل است.

حدود ۸۰۰ جریب از محصولات زراعی و زمین‌های زراعتی در ولایت ننگرهار تخریب و بیش از ۲۰۰ راس مواشی تلف شده است.

در ولایت نورستان، گزارش‌های اولیه حاکی است که راه اصلی واما به نورستان به دلیل رانش سنگ بسته شده و یک کلینیک صحی نیز تا حدی آسیب دیده است.

ولایت‌های ارزگان، پروان، کابل، بدخشان، تخار، کنر و بغلان نیز متضرر شده است.

اوچا می‌گوید که در همکاری با شرکا ۷ تیم را برای ارزیابی نیازها مستقر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا