آخرین اخباراجتماعافغانستانصحت

اوچا از گرسنه ماندن نزدیک به ۱۶ میلیون شهروند افغانستان بین نوامبر و مارچ سال آینده هشدار داد

خبرگزاری دید: اوچا می‌گوید بین نوامبر امسال و مارچ ٢٠٢٤ بیش از ١٥ میلیون نفر در افغانستان گرسنگی را تجربه می‌کنند.

اداره هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) در گزارشی اعلان کرد که از آغاز سال جاری تا کنون، ۵۳ میلیون دالر از صندوق مرکزی واکنش اضطراری ملل متحد و ۱۳۵ میلیون دالر از صندوق بشردوستانه افغانستان (AHF) برای حمایت و فعال کردن اقدامات بشردوستانه به‌شمول کمک به مردم آسیب‌دیده از حوادث طبیعی و بحران‌های ناگهانی به افغانستان تحویل داده شده است.

اوچا گفته که این کمک‌های مالی در بخش‌های سرپناه، غذا، بهداشت، آب، حفظ‌الصحه و سوء‌تغذیه برای نیازمندان هزینه شده است.

در گزارش آمده که با این کمک‌های مالی چشم‌انداز مصئونیت غذایی اندکی بهبود یافته است و تعداد افرادی که پیش‌بینی می‌شد بین نوامبر ۲۰۲۳ و مارچ ۲۰۲۴ گرسنه‌گی حاد را تجربه کنند، از ۱۸.۳ میلیون به ۱۵.۸ میلیون کاهش یافته است.

با این حال، اوچا می‌گوید که باوجود کاهش آمار افغانستانی‌هایی که با گرسنگی حاد مواجه هستند، بین نوامبر امسال و مارچ سال آینده میلادی، ۱۵.۸ میلیون افغانستانی گرسنگی را تجربه خواهند کرد.

به گفته این نهاد، تعداد افرادی که در شرایط اضطراری ناامنی غذایی قرار دارند نیز کاهش یافته و از ۵.۱ میلیون به ۳.۵ میلیون نفر رسیده است.

این در حالی است که ملل متحد به تازگی با اشاره به پیامدهای چهار دهه درگیری، فقر ریشه‌دار، بحران‌های ناشی از تغییر اقلیم و موانع برابری و مشارکت زنان در اجتماع و برگشت‌ مهاجران افغانستان از پاکستان و ایران گفت که نیازهای بشری در افغانستان در سال ۲۰۲۴ همچنان در سطح بالا باقی خواهد ماند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا