آخرین اخبارافغانستانسیاست

استاد محقق در دیدار با سفیر استرالیا:

اگر ارگ طرح انتخاباتی احزاب را نپذیرد، کشور به سوی بحران می‌رود

نیکولا گوردون اسمیت سفیر استرالیا در کابل، پس از چاشت امروز با جاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در کاخ شورای وزیران دیدار کرد.



نیکولا گوردون اسمیت سفیر استرالیا در کابل، پس از چاشت امروز با جاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی در کاخ شورای وزیران دیدار کرد.
در این دیدار، طرفین روی روند صلح، انتخابات و وضعیت جاری در کشور صحبت کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این دیدار، سفیر استرالیا گفت که کشورش در طول هفده سال گذشته افغانستان را در بخش‌های نظامی و انکشافی کمک کرده است.
آقای اسمیت همچنان افزود که کشورش در اجلاس ناتو تعهداتش را در مورد افغانستان تجدید کرده و تا سال ۲۰۲۴ سالانه ۱۰۰ میلیون دالر در بخش نظامی و ۸۰ میلیون دالر در بخش انکشافی با افغانستان همکاری خواهد کرد.
استاد محقق گفت که حکومت وحدت ملی در سال ۲۰۱۴ بر اساس یک توافقنامه سیاسی به میان آمد، اما به دلیل اجرایى نشدن مواد این توافقنامه، حکومت در چهار سال گذشته در بسيارى از عرصه‌ها با مشكلات مواجه شد.
معاون ریاست اجرایی افزود که بر اساس این توافقنامه، باید نفوس شماری در کشور صورت می‌گرفت، تذکره‌های الکترونیکی توزیع می‌شد و اصلاحات انتخاباتی به میان می‌آمد، با فساد مبارزه می‌شد که متاسفانه این موارد انجام نشد.
آقای محقق گفت که اوضاع امنیتی کشور در حال حاضر در شرایط خوبى قرار ندارد و اوضاع اقتصادی نیز با مشكل مواجه است.
استاد محقق گفت که برای جلوگیری از بحران ملى و تعديل شدن اوضاع، ایتلاف بزرگ ملی تشکیل یافته است و نیز ۳۵ حزب سیاسی، طرح شان را در مورد سیستم انتخابات، برای حکومت پیشکش کرده و اگر ارگ این طرح را نپذیرد، احزاب سیاسی در برابر انتخابات تقلبى خواهند ایستاد و كشور دچار بحران خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا