آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثسیاست

هشدار جنرال دوستم:

اگر حکومت توجه نکند، خودم با طالبان می‌جنگم

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری همزمان با فرارسیدن عید فطر، ضمن این که از طالبان خواسته که به پروسه صلح روی بیاورند، هشدار داده است در غیر آن شخصاً وارد میدان نبرد با آنان خواهد شد.

آرشیف

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری همزمان با فرارسیدن عید فطر، ضمن این که از طالبان خواسته که به پروسه صلح روی بیاورند، هشدار داده است در غیر آن شخصاً وارد میدان نبرد با آنان خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای دوستم با نشر بیانیه‌ای عید فطر را به تمام مردم، سربازان، افسران و منسوبین نیروهای امنیتی و رزمند‌گان خیزش‌های مردمی و خانواده‌ها مبارک باد گفته است.
جنرال دوستم گفته است که« توصیه و مشوره من به رهبری طالبان که آتش‌بس را در ماه مبارک رمضان رد کرده‌اند و قرار معلوماتم یک گروه تازه نفس شان وارد افغانستان گردیده و تعدادی از آنان برنامه آمدن به شمال کشور را دارند، خاطر نشان می‌کنم که تجربه تلخ گذشته کشور را از یاد نبرند و تکرار نکنند. بالخصوص در شمال کشور که آمدن آنان شاید آسان باشد ولی دوباره به سلامت رفتن شان از شمال مشکل خواهد بود.»
معاون اول ریاست جمهوری تاکید کرده است اگر وضعیت بدین منوال ادامه یابد: من با بزرگان، محاسن سفیدان و علمای کرام و جید کشور مشوره می‌نمایم تا خودم وارد میدان نبرد گردیده در برابر طالبان خواهم ایستاد که مسئولیت بعدی آن به دوش آن‌ها (طالبان) خواهد بود.
وی افزوده است که مشوره‌اش برای تمام سران و رهبران طالبان به خصوص ملا فاضل مظلوم، ملا عبدالغنی برادر و مولوی شهاب‌الدین و سایر چهره‌های سیاسی‌-‌نظامی شان که در جلسات دیده می‌شوند، این است که جنگ راه حل نیست و کوشش نکنند که تجربه تلخ سال‌های گذشته را یکبار دیگر تکرار نمایند.
دوستم: در نشست‌هایی که با بعضی از دوستان و دولت‌مردان داخلی و خارجی داشته‌ام آنان می‌پرسند که برای‌ضرورت آیا ۲۰ هزار سرباز به خاطر جنگ در مقابل طالبان آماده خواهد شد؟ البته که به یک صدایم منتظر هستند که تا گلیم طالبان را جمع نمایند.
آقای دوستم گفته:« بار دیگر تکرار می‌نمایم که، جنگ راه حل نیست. در صورتی که پای من به جنگ در مقابل طالبان کشانیده شود، با تکیه بر الله و با شرکت، پشتیبانی و دعای مردم قهرمان، شکست طالبان صد در صد است. چون من راه و اراضی کشور خود را کاملاً بلد هستم و تجربه نبرد‌های داغ چهار دهه اخیر مرا آبدیده ساخته است.»
با این همه، او گفته که افغانستان همیشه سیاست مصالحه و گفت‌و‌گو را حمایت کرده و در این راستا همیشه آماده است تا در گفت‌و‌گوهایی سازنده، شرکت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا