آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

عضو بلندپایه طالبان:

اگر در نشست ژنو خواست‌های ما پذیرفته نشود، نتیجه نخواهد داشت

رهبران حکومت وحدت ملی و دیپلمات‌های بین‌المللی، امروز (سه شنبه) در ژنو برای بررسی استراتژی‌ و کمک‌ها برای حل بحران افغانستان گردهم آمدند.


رهبران حکومت وحدت ملی و دیپلمات‌های بین‌المللی، امروز (سه شنبه) در ژنو برای بررسی استراتژی‌ و کمک‌ها برای حل بحران افغانستان گردهم آمدند.
در این کنفرانس دو روزه درباره افغانستان که به میزبانی دولت سویس و سازمان ملل برگزار می‌شود، قرار است شرکت‌کنندگان درباره ارتقای وضعیت افغانستان و برقراری صلح با یکدیگر گفت‌وگو و مذاکره کنند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی آورد، زلمی خلیلزاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا در امور افغانستان نیز در این کنفرانس شرکت کرده و قرار است با دیپلمات‌های کشورهای دیگر دیدار و گفت‌وگو کند.
این کنفرانس فرصتی برای ارائه‌دهندگان کمک‌های مالی به افغانستان است. در نشست بروکسل در سال ۲۰۱۶ شرکت کنندگان متعهد شدند که ۲ /۱۵ میلیارد دالر به افغانستان کمک مالی کنند.
پیش‌تر، هارون چخانسوری اعلام کرده بود که دست‌کم ۶۰ درصد از وعده‌هایی که در نشست بروکسل داده شده بود، اجرا شده است. هنوز چالش‌هایی در این باره وجود دارد.
در ماه‌های اخیر حملات طالبان در برخی از نقاط کشور افزایش یافته است. بر همین اساس این کنفرانس در زمان حساسی برگزار می‌شود.
یک عضو بلند پایه طالبان به تازه‌گی در باره نشست ژنو گفته است: ما امیدواریم رهبران بین‌المللی درخواست‌های ما را بپذیرند و به امریکا فشار آورند که تمام نیروهای خارجی را از افغانستان خارج کند، در غیر این صورت این کنفرانس چندان اهمیتی ندارد.
در حال حاضر نزدیک به ۱۴ هزار نیروی امریکا در افغانستان حضور دارد که تحت ماموریت آموزش و پشتیبانی ناتو و همچنین عملیات ضد تروریزم و همچنین مقابله با داعش در این کشور فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا