آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهان

ایالات متحده شورای حقوق بشر ملل متحد را ترک کرد


نیکی هیلی اعلام کرده است که شورای حقوق بشر به خاطر خود داری از محکومیت «نقض فاحش حقوق بشر» در «ونزوئلا، کیوبا و ایران»، اعتباری ندارد
دونالد ترامپ اعلام کرده است که امریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، خارج می شود.
کاخ سفید این نهاد را به ریاکاری، بی‌اعتنایی به نقض حقوق بشر در برخی کشورها از جمله ایران و اتخاذ مواضع مغرضانه علیه اسراییل متهم کرده است.
نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل متحد، سه شنبه (۱۹ ژوئن) این تصمیم را در یک کنفرانس خبری در واشنگتن اعلام کرد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا، حین اعلام این خبر در کنار خانم هیلی ایستاده بود.
سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در واکنش به این تصمیم امریکا طی بیانیه‌ای گفته است:« دبیرکل بسیار ترجیح می‌داد که ایالات متحده در شورای حقوق بشر باقی می‌ماند. ساختار حقوق بشر سازمان ملل متحد در ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان نقش مهمی ایفا می‌کند.»
خانم هیلی حدود دو هفته پیش در نشست دوره‌ای شورای حقوق بشر در ژنو سوئیس گفته بود که این نهاد باید گرایش ضد اسراییلی خود را کنار بگذارد.
او اعلام کرد که دولت آقای ترامپ نقش و مشارکت امریکا را در شورای یاد شده مورد بررسی دقیق قرار داده است.
شورای حقوق بشر که ۴۷ عضو دارد، هر سه سال یک بار نشست عمومی تشکیل می‌دهد و نشست کنونی تا ٢٣ جون ادامه خواهد داشت؛ قرار است روز ١٩ جون، وضعیت فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد بررسی قرار گیرد. طبق مصوبات قبلی، شورای حقوق بشر ملزم است در تمامی نشست‌های خود اختلاف اسراییل و فلسطینیان را مورد بررسی قرار دهد.
رعد الحسین کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اخیراً گفته بود که مردم فلسطین نیم قرن است که زیر اشغال نظامی زندگی می‌کنند.
او افزود که اسراییلی‌ها نیز حق دارند در امنیت و بدون ترس از خشونت زندگی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا