آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

ایران حضور نظامی کشورهای فرا منطقه را عامل ناامنی و بی ثباتی خاور میانه خواند

خبرگزاری دید: وزارت خارجه ایران گفته که بر مبنای تجارب مشهود تاریخی و کنونی، حضور نظامیان کشورهای فرامنطقه عامل مهم ناامنی و بی ثباتی در خاور میانه بوده است

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز پنج‌شنبه( 18 عقرب) در واکنش به موارد درج شده در بیانیه مشترک وزیران خارجه گروه ۷ و همچنان بیانیه مشترک نشست وزیران خارجه و دفاع جاپان و بریتانیا در حاشیه نشست وزیران خارجه گروه هفت در توکیو، آن را «مردود و بی‌اساس خواند».

او افزوده است: «جای تعجب و تاسف بسیار است که بانیان اشغال سرزمین ملت فلسطین و ایجادکنندگان رژیم جعلی اسراییل و حامیان تمام عیار جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین، در جایگاه مدعی قرار گرفته و با تغییر جایگاه ظالم و مظلوم، گروه‌های مقاومت و آزادی‌بخش فلسطین را به تندروی و ایجاد بی‌ثباتی و تنش‌آفرینی در منطقه متهم می‌کنند».

در بیانیه مشترکی که روز گذشته پس از نشست دو روزه در توکیو نشر شد، وزیران خارجه کشورهای گروه ۷ بر ضرورت  خودداری ایران از کمک به حماس و حزب‌الله تاکید کردند.

طبق گزارش‌ها، تصمیم اعضای گروه G7 محکوم کردن حماس، حمایت از حق دفاع از خود اسراییل و درخواست برای «وقفه بشردوستانه» برای تسریع کمک‌رسانی به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه است.

از زمان حمله موشکی حماس به جنوب سرزمین اشغالی در ۷ اکتوبر که یک هزار و ۴۰۰  قربانی گرفت، رژیم اسراییل به هدف آن‌چه که «نابودی» حماس عنوان شده، شمال نوار غزه را هدف حملات هوایی و زمینی خود قرار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا