آخرین اخبارایرانجهانسیاست

ایران: شاهد رشد افراطی‌گری در افغانستان هستیم

خبرگزاری دید: سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید که با حساسیت وضعیت داخل افغانستان را پیگیری می‌کنند و شاهد رشد افراطی‌گری در افغانستان بوده‌اند.


به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تشدید حملات تروریستی در افغانستان و امنیت اماکن دیپلماتیک آن کشور در افغانستان گفت:‌ امنیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌های ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ایران با حساسیت وضعیت داخل افغانستان را پیگیری می‌کند و مسئولیت مستقیم هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان است که امنیت را در داخل این مرزهای جغرافیایی تأمین کند.
وی افزود: ما نگران وضعیت مردم افغانستان هستیم و متاسفانه شاهد رشد افراطی‌گری هستیم و آمادگی داشتیم به هیئت حاکمه فعلی سرپرستی افغانستان برای مبارزه با تروریزم کمک کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به سؤالی درباره تشکیل نهادی برای مهاجران نیز بیان کرد: وزارت خارجه موضوع و اهمیت بسیار زیاد مهاجران را بارها در جلسات مختلف به صورت مکتوب و شفاهی اعلام کرده است و در خصوص این موضوع خاص وزارت خارجه نظرات خود را در این خصوص مکتوب برای رییس جمهور فرستاده است.
قطعا بسیار مفید است که بتوانیم سازمان فرابخشی و فراوزارتخانه‌ای داشته باشیم. یکی از معضلاتی که الان در موضوع مهاجران است این است که مهاجران دارای مشکلات متعددی هستند که هر کدام در یک نهاد و وزارتخانه پیگیری می‌شود و برای هماهنگی آنها نیاز داریم بازنگری انجام شود.
وی ادامه داد: اجازه دهید آنچه قرار است نهایی شود بعد از کارهای تخصصی توسط رییس جمهور و دفتر ایشان اعلام شود. وزارت امور خارجه از مدت‌ها قبل این موضوع را به عنوان موضوع اساسی و درست که از سوی ایشان مطرح شده، پیگیری و اعلام موضوع کرده است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره سفری از هیئت طا-لبان به ایران و این‌که طا-لبان اعلام کرده بود می‌خواهند درباره مهاجران افغانستانی با ایران گفت‌وگو کنند نیز اظهار داشت: البته این‌که برخی هیئت‌ها می‌آیند و می‌روند به صورت طبیعی انجام می‌شود. ما مراودات مرزی داریم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان درخواست‌هایی درباره برخی موضوعات داشته و به تهران آمده‌اند و از تهران سفر انجام می‌شود و مراودات انجام شده است. ولی در خصوص این موضوع خاص هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا