آخرین اخباراجتماعافغانستان

باج‌گیری گروه‌های داعش و طالب از مردم جوزجان


شماری از باشندگان جوزجان به دلیل ظلم و ستم افراد گروه‌‎های داعش و طالب، آواره شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری دید، خانواده‌هایی از ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه که تعدادشان به بیش از ۱۰۰ خانواده می‌رسد، محل زنده‌گی‌شان را ترک کرده‌اند و در دشت لیلی و دیگر مناطق امن این ولایت مستقر شده‌اند.
به گفته‌ این آواره‌گان، افراد داعش و طالبان به هیچ ارزشی پابند نیستند و همواره از مردم می‌خواهند که برای‌شان پول و اسلحه تهیه کنند تا در مقابل دولت جنگ کنند.
رحمت‌الله حشر، ولسوال درزاب جوزجان نیز می‌گوید، افراد داعش و طالبان از هیچ‌گونه ظلم و ستمی به مردم دریغ نمی‌ورزند و از باشندگان ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه پول جمع‌آوری می‌کنند.
به گفته آقای حشر، بیش از ۱۰۰ خانواده از ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه آواره شدند و به ولسوالی‌های فاریاب، سرپل و مرکز جوزجان رفتند.
گفته می‌شود که گروه‌های داعش و طالبان مراکز آموزشی‌شان ‌را از کوهستانات سرپل به این ولسوالی‌ها انتقال خواهند داد .
در همین حال محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان می‌گوید که گروه‌های هراس‌افکن به زور یا به رضا از مردم پول اخذ می‌کنند و کسانی که در امر پرداخت پول کوتاهی کند، از سوی افراد این گروه‌ها مجازات می‌شوند.
آقای غفوری می‌گوید، آنان خانواده‌هایی را که به دلیل ظلم و ستم گروه داعش و طالبان از ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب جوزجان فراری شده‌اند، بزودی بررسی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا