آخرین اخباراجتماع

باشندگان«اندخوی» به حکومت هشدار دادند

ساکنین ولسوالی‌های چهار گانه اندخوی ولایت فاریاب هشدار دادند که اگر تا ماه‌های آینده، اندخوی به ولایت ارتقا نیابد، مسیر بندر«آقینه» را مسدود خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، صدها تن از باشندگان ولسوالی‌های چهار گانه اندخوی در ولایت فاریاب طی یک تجمع اعتراضی خواستار عملی‌شدن وعده رییس‌جمهور غنی مبنی بر ارتقای این ولسوالی‌ها به ولایت شدند.
در همین حال، بشیر احمد ته‌ینچ، نماینده مردم فاریاب، در جمع معترضین، گفت :رییس‌جمهور در کمپاین انتخاباتی‌اش وعده داده بود که اندخوی رابه ولایت ارتقا می‌دهد و مشکل آب زراعتی این مناطق از طریق دریای آمو حل خواهد شد؛ اما هیچ‌یک از این وعده‌ها عملی نشده است.
وی هشدار می‌دهد که اگر تا سه ماه دیگر رییس‌جمهور به وعده‌های مذکور عمل نکند، مسیر راه بندر آقینه به مزار شریف را مسدود ساخته و لین برق وارداتی ترکمنستان به ولایات شمال را نیز قطع خواهند کرد.
از سوی دیگر، زلمی عزیزی، مسئول نهادهای مدنی«اندخوی» می‌گوید: این ولسوالی‌ها بیش از نیم میلیون جمعیت داشته و ۱۳۴ کیلومتر از مرکز ولایت فاصله دارد.
وی همچنان گفت: رفت و آمد مردم به مرکز ولایت با مشکلات جدی امنیتی روبه‌رو است.
آقای عزیزی افزود: عبور شاهراه آقینه، خط ریل، راه ابریشم، ذخایر وافر نفت و گاز، معادن گچ و نمک و وجود اراضی هموار و حاصلخیز، زمینه‌ی رشد اقتصادی این مناطق را فراهم ساخته است.
گفتنی است که ولسوالی‌های اندخوی شامل چهار ولسوالی” اندخوی، قرمقول، خان چهار باغ و قرغان” می‌شود که در کناره دریای آمو و در قسمت شمال‌شرق ولایت فاریاب موقعیت دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا