آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

توافق امریکا و طالبان دو عنصر محرمانه دارد

وزیر امور خارجه امریکا پس از امضای توافقنامه صلح میان کشورش و طالبان، به تازگی افشا کرد که این توافق دو عنصر محرمانه نظامی دارد.

وزیر امور خارجه امریکا پس از امضای توافقنامه صلح میان کشورش و طالبان، به تازگی افشا کرد که این توافق دو عنصر محرمانه نظامی دارد.
به نقل از صدای امریکا، مایک پمپئو روز یکشنبه (۱۱ حوت) در مصاحبه با تلویزیون سی بی اس گفت: «دو عنصر تطبیق کننده وجود دارد که (به کانگرس) فراهم خواهد شد. آن دو محرم است. اسناد اجرایی نظامی است که برای حفظ نظامیان مان مهم است. هر عضو کانگرس فرصت دیدن این اسناد را خواهد داشت».
پرسش «معاملات پنهان» مرتبط با توافقنامۀ طالبان را هفتۀ گذشته، لیز چینی عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده در یک جلسۀ استماعیه به مارک اسپر وزیر دفاع امریکا مطرح کرد، اما آقای اسپر در پاسخ گفته بود که در این مورد چیزی در ذهنش خطور نمی‌کند.
توافقنامۀ تاریخی که زمینۀ مذاکرات بین‌الافغانی و خروج نظامیان خارجی از افغانستان را فراهم کرده می‌تواند، روز شنبه(۱۰حوت) میان نمایندگان طالبان و امریکا در قطر امضا شد.
در پی امضای این موافقتنامه، دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده گفته است که با رهبران طالبان دیدار می‌کند.
آقای پمپئو در مصاحبه با سی بی اس گفت که نمی‌داند ملاقات آقای ترامپ با رهبران طالبان در کجا و چی وقت انجام خواهد شد.
با وصف امضای توافقنامۀ صلح میان امریکا و طالبان، هنوز هم پرسش‌هایی در مورد پابندی طالبان به این توافق وجود دارد.
آقای پمپئو گفت که این توافقنامه «میکانیزم‌های عمیق، پیچیده و خوب سنجیده شده» دارد که امریکا با آن می‌تواند همه طرف‌های دخیل را نظارت کند و حسابده قرار دهد.
با اینحال، وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا تاکید کرد که توافقنامۀ امریکا و طالبان «شفاف» بوده و هیچ معاملۀ جنبی در آن وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا