آخرین اخباراجتماعافغانستان

باشندگان ولایت غور حکومت را به «بی‌پروایی» متهم کردند


شماری از باشندگان ولایت غور مقیم ولایت هرات امروز در پیوند با حملات طالبان در این ولایت و سقوط ولسوالی «تیوره» دست به اعتراض مدنی زده و حکومت را متهم به کم‌کاری کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، معترضان که شعارهای مرگ بر طالب، مرگ بر داعش و مرگ بر حامیان تروریستان را
سر می‌دادند، نهادهای امنیتی در غرب کشور، اداره محلی غور و ارگ ریاست جمهوری را متهم به بی‌پروایی در مقابل خون مردم غور نمودند.
آنان از کمیسیون مستقل حقوق بشر، نهادهای عدلی و قضای و جامعه جهانی خواستار تا جریانات ۴۸ ساعت اخیر غور را مورد بررسی قرار داده و تعلل‌گران را به پنجه قانون بسپارند.
از سوی هم این معترضان ارگ ریاست جمهوری را به یک پایگاه خودخواه تک‌قومی متهم کرده و هشدار دادند که دست از اخلال امنیت غور بردارند و همچنین ابراز داشتند که خاینان ارگ باید بدانند جغرافیای جنگ را از جنوب به غرب و شمال کشور انتقال داده نمی‌توانند و مردم غور در برابر خودکامگی‌های ارگ ایستاد‌ه‌گی می‌کنند.
معترضان در ادامه از فرماندهی ارتش در غرب کشور و فرماندهی پولیس خواستند در کنار مردم باشند و در عوض توجه به نیازهای ارگ‌نیشنان به خواسته‌های مردم مظلوم خویش رسید‌گی کنند.
در همین حال، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید که کمبود تشکیلات نیروهای امنیتی سبب شده که مخالفان مسلح توانایی سقوط ولسوالی تیوره را پیدا کنند.
آقای خطیبی ابراز امیدواری کرد که رهبران حکومت وحدت ملی در زمینه افزایش قوای امنیتی در ولایت غور اقدامات جدی روی دست گیرند.
ولسوالی تیوره ولایت غور بعد از چندین ساعت درگیری میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان، بامداد روز گذشته توسط طالبان سقوط کرد.
آمار تلفات در این درگیری‌ها صدها تن عنوان می‌شود که بیش‌تر شامل افراد ملکی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا