آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

بانک جهانی پیشنهاد انتقال ٦٠٠ میلیون دالر را برای تقویت سکتور آموزشی افغانستان منظور کرد

خبرگزاری دید: گزارش‌ها حاکی است که بانک جهانی پیشنهادی را منظور کرده که بر مبنای آن ٦٠٠ میلیون دالر از پول‌های منجمد شده برای رسیدگی به سکتور آموزشی به افغانستان منتقل شود.

بانک جهانی
یک منبع آگاه روز گذشته گفت که بانک جهانی پیشنهادی را منظور کرده است که بر اساس آن از پول منجمد شده افغانستان، ۶۰۰ میلیون دالر آن برای رسیدگی به بحران اقتصادی و آموزشی به این کشور انتقال داده خواهد شد.
بیش از یک میلیارد دالر پول صندوق امانت بازسازی افغانستان در بانک جهانی منجمد باقی مانده است.
خبرگزاری رویترز از قول این منبع گزارش داده است که هیئت بانک جهانی قرار است این پیشنهاد را به تاریخ اول ماه مارچ بررسی کرده و تصمیم نهایی را در مورد پرداخت این وجوه اتخاذ کند.
در حال حاضر، بانک جهانی مدیریت صندوق امانت بازسازی افغانستان را بر عهده دارد و در صورت تصویب، این پول‌ها به ادارات مختلف سازمان ملل متحد از جمله صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (UNICEF) و سازمان غذایی و زارعت انتقال داده خواهد شد تا به مشکل اقتصاد متزلزل کشور رسیدگی شود.
پیش از این، بانک جهانی به تاریخ ۱۰ دسمبر اعلام کرده بود که تمویل کنندگان صندوق امانت بازسازی افغانستان توافق کردند که ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های منجمد شده به برنامهٔ جهانی غذا و صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال جهت فراهم‌آوری برنامه‌های غذایی و صحی به افغانستان انتقال ‌یابد.
این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که آنتونیو گوترش منشی عمومی سازمان ملل متحد ماه گذشته از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا ۱.۲ میلیارد دالر باقی‌ماندهٔ راکد شده را برای کمک به مردم افغانستان آزاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا