آخرین اخبارجهانسیاست

بایدن: تعهد ما برای جلوگیری از حملات تروریستی تازه بر امریکا استوار است

خبرگزاری دید: جو بایدن رییس جمهور امریکا در مراسم یادبود از ۲۱ اُمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر گفته است که تعهد واشنگتن برای جلوگیری از حمله تروریستی دیگر بر ایالات متحده همچنان پابرجاست.


جو بایدن رییس جمهور امریکا روز گذشته در سالگرد حملات ۱۱ سپتمبر گفت که این حملات داستان امریکا را تغییر داد، اما آنچه ما تغییر نخواهیم کرد، شخصیت این ملت است که تروریست‌ها قصد داشتند به آن آسیب بزنند.
بایدن گفت: در سال‌های پسا ۱۱ سپتمبر، صدها هزار نیروی امریکایی در افغانستان، عراق و بسیاری جاهای دیگر در سراسر جهان خدمت کرده‌اند تا تروریست‌ها را از پناهگاه امن محروم کنند و از امریکایی‌ها محافظت کنند.
وی افزود که ۲۰ سال پس از پایان جنگ در افغانستان، تعهد ایالات متحده برای جلوگیری از حمله دیگر به این کشور همچنان پابرجاست.
رییس جمهور امریکا با اشاره به کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در کابل بیان داشت: ما به نظارت و اخلال فعالیت‌های تروریستی هر کجا که آن‌ها را پیدا کنیم، در هر کجا که وجود داشته باشند، ادامه خواهیم داد. ما هرگز در انجام آنچه که برای دفاع از مردم امریکا لازم است، تردید نخواهیم کرد.
گفتنی است که ۲ هزار و ۹۷۷ امریکایی به تاریخ ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ در شهرهای نیویارک، آرلنگتن ویرجینیا و شنکسویل پنسلوانیا کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.
این در حالی است که کارشناسان نظامی ایالات متحده بار دیگر نسبت به حمله تروریستی دیگر بر ایالات متحده هشدار می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا