آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

بحران امریکا؛ نیکی هیلی: خروج از افغانستان امریکا را در صحنه جهانی «شکست خورده» معرفی کرد

خبرگزاری دید: نیکی هیلی نامزد ریاست جمهوری امریکا با انتقاد شدید از شیوه خروج دولت بایدن از افغانستان گفته که اقدامات بایدن باعث شد ایالات متحده «کاملا شکست‌ خورده» به نظر برسد.

 نیکی هیلی سفیر سابق امریکا در سازمان ملل متحد و نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری این کشور با اشاره به تحولات اخیر در جهان گفته که همه چیز به افتضاحی که در افغانستان داشتیم بر می‌گردد.

هیلی گفته است: خوب، فکر می‌کنم اگر به حمله روسیه به اوکراین نگاه کنید، اگر به چین نگاه کنید که بالون جاسوسی می‌فرستد، اگر به تلاش ایران برای ساخت بمب نگاه کنید یا به کوریای شمالی در حال آزمایش موشک‌های بالستیک نگاه کنید، همه چیز به افتضاحی که در افغانستان داشتیم برمی‌گردد.

هیلی همچنین به بی‌خبر بدون متحدان امریکا در زمان خروج از افغانستان اشاره کرده است.

هیلی افزود: منظورم این است که ما نیمه‌شب افغانستان را ترک کردیم، بدون اینکه به متحدانمان بگوییم که ده‌ها سال دوشا دوش ما ایستادند، زیرا از آن‌ها خواسته بودیم آنجا باشند. منظورم این است که به آنچه که به متحدان ما گفته است، فکر کنید. مهم‌تر از آن، به آنچه به دشمنان ما گفته است، فکر کنید.

هیلی اذعان کرده که بسیاری از پیشرفت‌هایی که افغانستان قبل از خروج بایدن دیده بود، اکنون «عقب‌گرد» کرده است.

به گفته وی، شیوه خروج بایدن تصویر وحشتناکی را در سراسر جهان ایجاد کرد مبنی بر این‌که ایالات متحده کاملاً شکست خورده است.

هیلی همچنین گفته است: شرم‌آورترین قسمت خروج بایدن، جان باختن ۱۳ امریکایی است.

گفتنی است که خروج آشفته و پر هرج و مرج امریکا از افغانستان باعث شده رهبران سیاسی و نظامی این کشور هر یک مسئولیت را بر گردن دیگری اندازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا