آخرین اخباراجتماعافغانستانزنانگزارش

زنان:

برای اشتغال‌زایی زنان کار بنیادی صورت گیرد

بنیاد خیریه زنان افغانستان می‌گوید برای کاهش فقر و بیکاری برای زنان باید اقدامات عملی روی دست گرفته شود و کارهای بنیادی در بخش اشتغال‌زایی زنان صورت بگیرد.


بنیاد خیریه حمایت از زنان افغان امروز سه شنبه (۱۷ جوزا) طی نشستی اعلام کرد زنان بیوه و زنان خیابانی را تحت پوشش قرار داده و برای شان زمینه کار را فراهم می‌کند.
شمیلا حسن‌زی رییس بنیاد حمایت از زنان افغان و رییس کمپنی کوچی حسن‌زی می‌گوید که این بنیاد برای زنان خیابانی و بی‌بضاعت زمینه کار را فراهم کرده ‌است.
حسن‌زی همچنان گفت که این بنیاد از دو سال بدین‌سو توانسته است که با سرمایه‌گذاری پنج میلیون افغانی برای سه هزار زن زمینه کار را فراهم کند.
وی همچنان گفت در هر منطقه که از سوی بنیاد خیریه سروی شده، برای ۲۰۰ زن زمینه کار و در آمد فراهم شده است.
این در حالی است که در بیست سال گذشته زنان زیادی در رشد اقتصادی کشور نقش فعال داشته و هزاران زن در ادارات دولتی و موسسات شامل کار بودند.
حسن‌زی همچنان گفت که برای زنانی که از سوی بنیاد خیریه زنان افغان زمینه کار فراهم شده، در بخش‌های تولیدی فعالیت می‌کنند که تولید شان شامل لباس‌‌های افغانی، تهیه نمودن ترشی و مربا می‌باشد.
وی افزود که تولیدات لباس این زنان در مارکیت‌های بزرگ افغانستان و بازارهای جهان صادر و به فروش می‌رسد که این یک امید تازه برای زنان افغانستان است.
حسن‌زی علاوه کرد که ما امیدواریم از طریق این بنیاد بتوانیم در آینده نزدیک برای ۳ هزار زن دیگر زمینه کار را فراهم و آن‌ها را شامل کار سازیم.

نویسنده

رسول شهزاد، کابل

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا