آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

پوتین:

برای برقراری صلح در افغانستان از هرگونه تلاش دریغ نمی‌کنیم

رییس جمهور روسیه در بیانیه خود در اجلاس سران شانگهای ابراز داشت که اوضاع افغانستان همچنان موجب نگرانی کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است و روسیه مانند گذشته در امر برقراری صلح و آشتی ملی در افغانستان از هرگونه کمک دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دید، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در سخنرانی خود در نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای ابراز داشت که روسیه همانند هر وقت دیگر به کمک‌های خود در امر برقراری صلح وترویج آشتی ملی در افغانستان ادامه خواهد داد.

آقای پوتین اظهار داشت: ما در نظر داریم كه از هر جهت، از جمله استفاده از فرصت‌های مشاوره در «فرمت مسكو» كه در آن كشورهای همسایه از جمله افغانستان از اعضای سازمان همکاری‌های شانگهای و همچنین ایالات متحده نمایندگی می‌كنند به برقراری صلح و آشتی ملی در افغانستان كمک کنیم.

رییس جمهور روسیه تصریح کرد که در سال‌های اخیر، روسیه با حمایت سازمان همکاری شانگهای مجموعه‌ای از نشست‌ها را ترتیب داده است که در آن نمایندگان تمام نیروهای سیاسی افغانستان شرکت داشتند.

پوتین اوضاع افغانستان را نگران‌کننده خوانده و گفته است که از طریق سازمان همکاری‌های شانگهای اقدامات زیادی در جهت کمک به این کشور در جستجوی توافق ملی انجام شده است.

 رییس ‌جمهور روسیه افزود: یک گروه تماس با سازمان همکاری شانگهای ایجاد شده است که در چارچوب آن نقشه راهی برای اقدامات بعدی سازمان ما در جهت افغانستان تدوین و تصویب شده است.

در ادامه آقای پوتین گفت: همه این اقدامات با هدف کمک به افغانستان برای تبدیل شدن این کشور جنگ‌زده به یک سرزمین با ثبات، امن، عاری از تروریزم و جرایم مربوط به مواد مخدر و زندگی در صلح با همسایگان خود صورت گرفته است.

بیستمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای (SCO) امروز سه‌شنبه (۲۰ عقرب) در یک کنفرانس ویدئویی با میزبانی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و با مشارکت سران این سازمان آغاز شد.

در این نشست مجازی که با سخنرانی پوتین رییس جمهوری روسیه آغاز شده است؛ سران سازمان همکاری‌های شانگهای، رهبران و سران هشت کشور عضو شامل روسیه، چین، هند، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان ازبیکستان و چهار کشور ناظر شامل ایران، افغانستان، بلاروس، و مغولستان و همچنین مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا