آخرین اخبارافغانستانسیاست

طا-لبان:

برای برگشت تجهیزات نظامی با تاجیکستان گفت‌وگو شده

خبرگزاری دید، مسئولان در وزارت امور داخله امارت اسلامی می‌گویند که برای برگشت تجهیزات نظامی به افغانستان با کشور تاجیکستان گفت‌وگو شده است.


مولوی نور جلال‌ جلالی معین وزارت امور داخله امارت اسلامی امروز چهارشنبه ( ۱۸ جوزا) در یک نشست خبری گفت: تجهیزات نظامی افغانستان که در پی تحولات سیاسی به کشورهای همسایه منتقل شده بود از کشور ایران به افغانستان برگشت داده شد.
آقای جلالی افزود: مقامات امارت اسلامی با مقامات کشور تاجیکستان نیز در حالی رایزنی است و برای برگشت تجهیزات منتقل شده به این کشور گفت‌وگو شده است.
معین وزارت داخله همچنان گفت که مقداری از تجهیزات که به کشورهای همسایه انتقال یافته بود به کشور برگشته و مقداری از این تجهیزات در حال برگشت است.
این در حالی است که پیشتر گزارش‌ها از برگشت تجهیزات نظامی افغانستان از سوی ایران نشر شده است.
پس از فروپاشی نظام سیاسی و منحل شدن ارتش ملی تجهیزات نظامی افغانستان به کشورهای همسایه منتقل شده بود. امارت اسلامی می‌گوید که در تلاش است تا این تجهیزات دوباره به افغانستان برگشت داده شود.
این در حالی است که سه‌شنبه شب(۱۷ جوزا) شماری از تجهیزات و موترهای نظامی که در هنگام سقوط دولت جمهوری به ایران انتقال یافته بود، از سوی این کشور به طا-لبان تسلیم داده شد.
با این حال، ازبیکستان اعلام کرده که چرخبال‌ها و هواپیماهای نظامی افغانستان را به طا-لبان نخواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا