آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادث

برای ده هزار خانواده بیجا شده کمپ ساخته می‌شود

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که در دو ماه اخیر ۱۷ هزار خانواده به دلیل جنگ از سراسر کشور به ویژه ولایات شمالی بی‌جا شده است.


به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که از مدت دو ماه به این طرف ۱۷ هزار خانواده به ‌دلیل جنگ از سراسر کشور، به‌ ویژه ولایت‌های شمال به کابل آواره شده‌اند. این وزارت احتمال می‌دهد که ممکن است این آمار تا چند روز آینده به ۳۰ هزار خانواده افزایش یابد.
غلام بهاءالدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز سه‌شنبه ( ۱۹ اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت که این وزارت در هماهنگی با وزارت امور مهاجرین و ولایت کابل، کار روی ایجاد یک کمپ برای اسکان موقت بی‌جاشدگان را در یکی از نقاط شهر کابل آغاز کرده است.
آقای جیلانی گفت که این کمپ برای ده‌هزار خانواده در نظر گرفته شده و قرار است تا یک هفته‌ دیگر به بهره‌برداری برسد. او گفت که در حال حاضر ظرفیت توزیع سه تا پنج هزار خیمه برای خانواده‌های بی‌جاشده‌ واجد شرایط در این کمپ وجود دارد.
وزیر دولت در امور حوادث در عین حال گفت که روند رسیدگی عاجل به خانواده‌های بی‌جاشده که در ساحه‌ سرای شمالی و پارک شهرنو تجمع کرده‌اند، از روز گذشته آغاز و تا نیمه‌های شب گذشته ادامه یافته است.
از سویی هم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که در جریان جنگ‌های دو ماه اخیر، ۶۰ هزار خانواده از مناطق اصلی‌شان در سراسر کشور بی‌جاشده‌اند که از این میان، به ۵۳ هزار خانواده‌ آن کمک‌های اضطراری توزیع شده است.
جیلانی گفت که بیشتر بی‌جاشدگان از ولایت‌های قندهار، هلمند و فاریاب بوده و ولایت‌های تخار، کندز و برخی ولایات دیگر پس از قندهار، هلمند و فاریاب، به ترتیب بیشترین بی‌جاشدگان ناشی از جنگ را دارند.
با این حال، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفت که شمار زیادی از بی‌جاشدگان داخلی به کمک فوری نیاز دارند.
او از سازمان‌های بین‌المللی خواست که با دولت افغانستان در راستای رسیدگی به نیازهای بی‌جاشدگان داخلی همکاری کنند.
جیلانی از این سازمان‌ها خواست تا برای جلوگیری از بی‌جاشدن گسترده‌ خانواده‌ها، بر طالبان فشار وارد کنند تا جنگ را متوقف کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا