آخرین اخباراجتماعافغانستانگزارش

بنیاد خیریه شهدا:

برای فقر زدایی کارهای بنیادین می‌کنیم

رسول شهزاد- کابل
خبرگزاری دید: مسئولان یک بنیاد خیریه در کابل می‌گویند که در شرایط کنونی باید به نیازمندان کشور کمک صورت بگیرد و برای فقرزدایی باید کارهای بنیادی انجام شود.

برای فقر زدایی کارهای بنیادین می‌کنیم

مسئولان بنیاد خیریه شهدا برای ۱۷۵ خانواده بیجا شده و نیازمند ( هزاره‌های اهل سنت) مواد غذایی توزیع کرده و از حکومت می‌‎خواهند که زمینه کار را برای مردم مساعد سازند.
محمد زمان ایثار عضو رهبری بنیاد خیریه شهدا گفت که ما امروز برای ۱۷۵ خانواده مستحق نیازمند اهل سنت هزاره مواد غذایی توزیع کردیم و تلاش داریم که این کمک‌ها افزایش یابد.
آقای ایثار همچنان گفت که این تعداد از خانواده‌ها طریق روند سروی انتخاب شده است که تمام شان بی‌بضاعت و فقیر هستند.
وی افزود که این کمک‌ها توسط خیرین شهر سیدنی کشور استرالیا به این قشر محروم جامعه افغانستان اختصاص یافته‌ که توسط بنیاد شهدا برای آنها توزیع شده است.
وی با بیان این که ما برنامه‌های مختلف در بخش‌های توانمند سازی نیازمندان، صحت، فرهنگی و اقتصادی روی دست داریم گفت: ما تلاش داریم که بعد از این کمک‌های خویش را به‌ گونه‌ای در اختیار نیازمندان قرار دهیم که آن‌ها بتوانند کار دایمی برای شان پیدا کنند.
او از حکومت می‌‎خواهد زمینه کار را برای مردم مساعد کند تا دست مردم از کمک‌های جامعه جهانی کوتاه شود.
داوود سخنور یکی دیگر از اعضای رهبری بنیاد خیریه شهدا گفت: بنیاد خیریه شهدا طی سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار خانواده نیازمند را در نقاط مختلف تحت پوشش برنامه‌های امدادی خویش قرار داده است.
آقای سخنور گفت که ما در کنار برنامه‌های امدادی خویش برنامه‌های فرهنگی، عروسی دسته‌جمعی و اعمار خوابگاه‌ها برای دانشجویان را نیز روی دست گرفته‌ایم.
گفتنی است که بعد از فروپاشی نظام جمهوری در افغانستان میلیون‌ها تن از شهروندان بیکار شدند و صدها هزار نفر کشور را ترک کردند. فقر و بیکاری از عوامل عمده فرار شهروندان از کشور است.
این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که با تحولات سیاسی و نظامی سال گذشته در افغانستان نهاد‌های ملی و بین‌المللی امداد رسان از بحران بزرگ بشری ناشی از گرسنگی در این کشور هشدار داده می‌گویند که بیش از ۲۴ میلیون شهروند افغانستان زیر خط فقر قرار داشته و نیازمند کمک‌های فوری هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا