آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

بررسی وضعیت افغانستان در دیدار هیئت شورای مقاومت ملی برای نجات با تام ویست

خبرگزاری دید: شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان از دیدار تام ویست نماینده ویژه امریکا با هیئتی از این شورای در باره بررسی وضعیت جاری افغانستان خبر داد

شورای مقاومت ملی برای نجات نوشته است: بنا به درخواست نماینده ویژهٔ ایالات متحده امریکا در امور افغاستان، شورای مقاومت ملی هیئتی را از شورای رهبری توظیف نمود تا به نمایندگی از شورا با آقای تام ویست دیدار نماید.

بنا بر اعلام شوار، این دیدار که پس از چاشت روز دوشنبه (۲۸ حمل) در شهر استانبول ترکیه صورت گرفت، طرفین قضایای جاری افغانستان را به برسی گرفتند.

طبق اعلامیه، هیئت نمایندگی شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان وضعیت جاری افغانستان را توضیح و راه‌های برون رفت آن را بررسی و طرح صلح شورای مقاومت ملی «طرح نجات کشور از بحران» را به عنوان نقشهٔ راه نجات کشور توضیح و تحویل دادند که جانب امریکایی از تدوین این طرح قدردانی نمود.

آنچه در این گفت‌گوها به ملاحظه می‌رسد، تغییر در نگاه جامعهٔ جهانی نسبت به وضعیت حاکم و آوردن تغییر مثبت در افغانستان از طریق گفت‌وگوهای سیاسی است.

این در حالی است که اخیراً وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به علاوه روسیه در نشست سمرقند خواستار ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا