آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در کل کشور/ رییس جمهور در عزاداری شرکت کرد

مراسم عزاداری دهم محرم و عاشورای حسینی در کابل و ولایات کشور با حضور گسترده مردم، شخصیت‌های سیاسی و اراکین دولتی برگزار شد. در این مراسم سخنرانان در پیوند به اهمیت قیام امام حسین و نهضت عاشورای حسینی صحبت نموده و اوضاع کنونی کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی امروز یکشنبه(۹ سنبله) مصادف با عاشورا همراه با امرالله صالح و محمد سرور دانش معاونان اول و دوم  ریاست جمهوری و دیگر مقامات بلندپایه حکومتی برای شرکت در مراسم عاشورا به مسجد بقیة‌الله الاعظم رفت.

رییس جمهور غنی به همراه معاونین ریاست جمهوری، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، فضل‌الهادی مسلمیار رییس مجلس سنای شورای ملی و برخی مقامات بلندپایه حکومت برای گرامی‌داشت شهادت امام حسین در مراسم عاشورای حسینی در مسجد بقیةالله الاعظم واقع دشت برچی کابل اشتراک کردند.

در همین حال، برخی رهبران سیاسی و شخصیت‌های برجسته کشور در تکایا و مساجد مختلف شهر کابل شرکت کرده و در جنب مسئله و موضوع عاشورا به مسایل سیاسی روز کشور نیز پرداختند.

برخی رهبران سیاسی در پیوند به روند صلح و ادامه حملات طالبان پرداخته و خواستار قاطعیت با این گروه شدند.

مراسم عاشورای حسینی در کابل و ولایات کشور به رغم شیوع کرونا و التزام رعایت قرنطینه، به صورت گسترده و با حضور هزاران تن برگزار شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا