آخرین اخبارجهانفناوری و اطلاعات

تیک آبی انستاگرام و فیسبوک فروخته می‌شود

خبرگزاری دید: شرکت متاورس اعلام کرده که پس از این تیک آبی برای حساب‌های انستاگرام و فیسبوک فروخته می‌شود.

به نقل از نیویارک تایمز، شرکت متاورس روز گذشته اعلام کرده که شروع به دریافت ۱۱.۹۹ دالر در ماه برای نشان آبی در فیس‌بوک و انستاگرام خواهد کرد.

شرکت متا گفته که‌ پس از این کاربران فیسبوک و انستاگرام می‌توانند در بدل پول، نشان آبی دریافت کنند.

شرکت متا افزوده: شرکت مادر فیس‌بوک و انستاگرام از کاربران قدرتمند می‌خواهد که شروع به پرداخت هزینه برای برخی از ویژگی‌های سایت‌هایش کنند و صفحه‌ای از کتاب بازی توییتر را برای گرفتن علامت‌های آبی تاییدشده دریافت کنند.

براساس تصمیم مارک زاکر‌برگ و مدیران متا، پس از این نشان آبی روی وب ماهانه ۱۱.۹۹ دالر و در سیستم‌های اندروید و اپل ماهانه ۱۴.۹۹ دالر برای کاربران داوطلب عرضه خواهد شد.

در گزارش نیویارک تایمز آمده: سخنگوی متا گفته که این سرویس در چند هفته آینده به ایالات متحده گسترش خواهد یافت. او از نام بردن سایر کشورهایی که Meta Verified در آن‌ها در دسترس خواهد بود، خودداری کرد. حساب‌های فیس‌بوک و انستاگرام باید به طور جداگانه در Meta Verified ثبت شوند – به این معنی که کسانی که نشان‌های آبی را در هر دو سایت می‌خواهند باید حداقل ۲۴ دالر در ماه بپردازند؛ اما متا قصد دارد در نهایت اشتراک‌های همراه را ارائه دهد.

با این حال، طرح یادشده در حال آزمایش است و شرکت متا قصد دارد به تدریج آن را در‌ کشورهای دیگر‌ نیز راه‌اندازی کند.

این در حالی است که مارک زاکربرگ مدیرعامل متا پیشتر گفته بود که قصد دارد چندین محصول جدید را که سازندگان را قادر می‌سازد تا بهره‌ورتر و خلاق‌تر باشند، راه‌اندازی کند.

شرکت متا گفته که این تصمیم را برای کمک به رشد تولیدکنندگان محتوا اتخاذ کرده است.

در همین حال، کاربران فیس‌بوک پس از اعلام این تصمیم، متا را به دنباله‌روی از توییتر متهم کردند.

این در حالی است که ایلان ماسک، مالک جدید توییتر ماه گذشته روی تیک آبی این شبکه اجتماعی محبوب ۱۱ دالر قیمت گذاشت؛ اقدامی که با واکنش منفی کاربران و افت سهام ایلان ماسک روبه‌رو شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا