آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح:

بعد از توافق دوحه، کمپاین ترور آغاز شد/ عاملان جاسازی ماین در پاکستان آموزش دیده‌اند

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به افزایش ترورهای هدفمند در شهر کابل می‌گوید که کمپاین ترور طالبان بعد از توافق دوحه آغاز شده است که عمدتاً به صورت ترورهای فردی و استفاده از ماین‌های مقناطیسی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول رییس جمهور در جلسه ( ششم و نیم امروز یکشنبه) گفته است که کمپاین ترور دشمن که بعد از توافق دوحه آغاز شد، عمدتاً به صورت ترور فردی با استفاده از موترسایکل، گذاشتن ماین در کنار جاده و استفاده از ماین‌های مقناطیسی صورت می‌گیرد.
آقای صالح همچنان گفته که با بازداشت شدن هر هسته تروریستی، روش هسته‌ بعدی تغییر می‌دهد.
معاون ریاست جمهوری نوشته است: «هر هسته، متشکل از حداقل سه بخش است. تسلیم دهنده‌ مواد، یا تهیه‌کنندگان، این‌ها کسانی‌اند که تعلیمات بمب سازی را در پاکستان و یا از کسانی که در پاکستان درس‌خوانده‌اند، یاد گرفته‌اند. دوم انتقال‌دهنده، افرادی که مواد را از یک نقطه‌ به ‌نقطه دیگر شهر انتقال می‌دهند. سوم کسانی که بمب‌ها را جا به جا می‌سازند».
وی در ادامه گفته است که «در کمپاین ترور که پس از توافق دوحه آغاز گردید، دشمن در شهر کابل عمدتاً از سه روش کار می‌گیرند، ترورهای فردی با استفاده از موترسایکل‌های دوپشته، گذاشتن ماین‌های دو تا سه کیلویی در لب سرک یا زیر پلچک و یا ساحاتی که کندگی داشته باشد و یا در نقاطی که واسطه مجبور به کم ساختن سرعت باشد. سوم هم جا به‌ جایی ماین‌های مقناطیسی کمتر از یک کیلو در موترهای شهری و یا لینی».
به گفته او، به خاطر اقداماتی که توسط جلسات شش و نیم صورت گرفت، توان دشمن در استفاده از موترسایکل‌ها تقلیل یافته است، اما خطر هنوز رفع نگردیده است. در قسمت حفاظت شهر از ماین‌های کنار جاده‌ای نیز پیشرفت‌های قابل ‌لمس و بزرگی صورت گرفته است. به ‌طور مثال تمام اعضای هسته‌ تروریستی که در بمب‌گذاری علیه شهید محمدزی کوچی دست داشتند، شناسایی و حداقل نصف آن‌ها دستگیر گردیده‌اند.
صالح افزوده که این انکشاف نشان می‌دهد که تروریستان در شهرهای کلان افغانستان تجارت‌های تحت پوشش نیز دارند. بازهم دو مغازه مربوط به هسته تروریستی روحانی که در ترور کوچی شهید دست داشتند در شهر کابل تثبیت و مسدود گردیده است.
آقای صالح از مردم خواست که زیادتر از گذشته باید متوجه ماحول خویش باشند؛ چون جنگ تنها، علیه دولت نه بلکه علیه تمام ساختار جامعه افغانستان است.
گفتنی است در چند ماه اخیر انفجارهای ناشی ازماین‌های مقناطیسی و ترورهای هدفمند در شهر کابل به گونه بی‌سابقه افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا