آخرین اخبارپاکستانجهانسیاست

بلاول بوتو: از اظهارات بایدن در مورد برنامه هسته‌ای پاکستان متحیر شدم

خبرگزاری دید: وزارت خارجه پاکستان سفیر امریکا مقیم این کشور را به دلیل اظهارات جو بایدن در مورد امنیت برنامه هسته‌ای پاکستان احضار کرد.


به نقل از رویترز، به دنبال اظهارات جدید جو بایدن رییس جمهور امریکا در رابطه به امنیت برنامه هسته‌ای پاکستان، وزارت خارجه پاکستان سفیر امریکا مقیم این کشور را روز گذشته احضار کرد.
بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت، پاکستان «شاید یکی از خطرناک‌ترین کشورهای جهان» باشد زیرا «بدون هیچ گونه انسجامی سلاح‌های هسته‌ای» در اختیار دارد.
در همین حال، بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه پاکستان گفته که از این اظهارات بایدن متحیر شده است.
وی روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته است: تا جایی که به موضوع ایمنی و امنیت دارایی‌های هسته‌ای پاکستان مربوط می‌شود، ما همه – تک تک معیارهای بین‌المللی را مطابق با آژانس بین‌المللی انرژی اتومی رعایت می‌کنیم.
بوتو زرداری افزوده است که فکر نمی‌کند تصمیم احضار سفیر امریکا بر روابط با ایالات متحده تأثیر منفی بگذارد و گفت که مقامات می‌توانند به هر گونه نگرانی خاصی که واشنگتن در مورد برنامه هسته‌ای دارد، رسیدگی کنند.
زرداری افزوده است: نگرانی در مورد برنامه هسته‌ای پاکستان در سفر اخیر او به واشنگتن، جایی که جلسات گسترده‌ای از جمله در وزارت خارجه [امریکا] داشت، مطرح نشد.
سخنگوی وزارت خارجه امریکا در واشنگتن گفته است: ایالات متحده به طور منظم با مقامات پاکستانی ملاقات می‌کند. به عنوان اقدام معیاری، ما در مورد جزییات گفت‌وگوهای دیپلماتیک خصوصی اظهار نظر نمی‌کنیم.
گفتنی است که روابط بین اسلام‌آباد و واشنگتن که زمانی متحدان نزدیک بودند، پس از چند سال سردرگمی در روابط به خاطر حمایت پاکستان از طا-لبان در افغانستان، به تازگی جان تازه‌ای گرفته است. پاکستان این حمایت را رد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا