آخرین اخبارافغانستان

بلخیان، حمله به مسجد الزهرا را نکوهش کردند

اعضای شورای ولایتی، علما و فعالین مدنی بلخ، ضمن تقبیح حمله تروریستی به مسجد الزهرا در کابل، بر تحکیم و همدلی میان مردم افغانستان تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، جمعی از اعضای شورای ولایتی، علما و فعالین مدنی ولایت بلخ با تجمع در مقر شورای ولایتی این ولایت، نفرت و انزجار خود را از حملات هراس‌افکنانه بالای مردم بی دفاع کشور اعلام کردند.

داکتر محمد افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ، گفت: هیچ گروه و جریانی نمی‌تواند وحدت موجود میان اقوام و مذاهب کشور را خدشه‌دار کند.

مولوی صادق حقجو، یکی از علمای بلخ، گفت: دین اسلام بالای وحدت و مهربانی تاکید کرده است ولی برخی افراد نادان و کج‌خرد، با استفاده از نام اسلام به منظور دهشت‌افکنی و نفاق میان مسلمانان تلاش می‌کنند.

سید عبدالحمید صفوت، رییس اتحادیه نهادهای مدنی بلخ، با تاکید بر اتحاد و پیوستگی مردم کشور، مجازات سنگین عاملین وقایع خونین اخیر در کشور را تنها راه برای جلوگیری از تکرار این وقایع خونین دانست.

محسن دانش، مشاور ریاست حج واوقاف، بلخ، نیز گفت: کسانی که دست به اعمال تروریستی می‌زنند نه به مذهب شیعه ارتباط دارند و نه به مذهب سنی، بلکه نوکران دشمنان مردم افغانستان می‌باشند که به هدف تفرقه و نفاق میان مردم دست به کار شده اند.

گفتنی است درحمله مهاجمین انتحاری بالای احیا کنندگان شب قدر در مسجد الزهرا در غرب کابل ۵ تن کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا