آخرین اخبارافغانستانسیاست

واکنش تند عطامحمد نور:

به تصامیم مبتنی بر عصبیت قومی به بهای سنگینی پاسخ می‌دهیم

عطا محمد نور رییس اجرایی جمعیت اسلامی در واکنش به عزل احمد جواد عثمانی وزیر صحت عامه، هشدار داده که در برابر« تصامیم عجولانه، حساسیت بر انگیز، اهانت آمیز و مبتنی بر عصبیت قومی و به شیوه دیکتاتوری صورت بگیرد، به بهای سنگینی پاسخ می‌دهیم».

به گزارش خبرگزاری دید، رییس اجرایی جمعیت اسلامی ساعاتی پس از آن که وزیر صحت عامه گفت بدون آن که استعفا بدهد از سوی ریاست جمهوری برکنار شده است، واکنش نشان داد.
او هشدار داده که در برابر تصامیم عجولانه و مبتنی بر عصبیت قومی به بهای سنگینی پاسخ خواهد داد.
آقای نور نوشته: ما در برابر هر اقدامی پیش از حکم محکمه عادلانه و اثبات حقیقت و در نتیجه تصامیم عجولانه، حساسیت بر انگیز، اهانت آمیز و مبتنی بر عصبیت قومی و به شیوه دیکتاتوری صورت بگیرد، به بهای سنگینی پاسخ می‌دهیم.
رییس اجرایی جمعیت اسلامی، همچنان تاکید کرده که تصامیم بعدی‌اش را در این خصوص در اعلامیه مطبوعاتی بیان خواهد کرد.
احمد جواد عثمانی شامگاه امروز(۱۱جدی) نخست مکتوبی را همگانی کرد که در آن گفته شده بود استفعایش منظور شده و سپس در یک پیام ویدئویی گفت که استعفا نکرده، ولی مکتوبی از سوی اداره امور ریاست جمهوری برایش رسیده که در آن استعفایش منظور شده است.
وزیر صحت عامه همچنان گفت که امروز پنجشنبه(۱۱جدی) دوبار رییس جمهور غنی از او خواسته که استعفا بدهد.
با این حال، دو روز پیش دادستانی کل اعلام کرد که چهار نفر در وزارت صحت عامه با اتهام گرفتن رشوه از کارمندان و مراجعان این وزارت بازداشت شده و فردای آن وزارت صحت طی اعلامیه رسمی بازداشت آنان را رد کرده و گفت که آن‌ها برای تحقیق و با دستور وزیر صحت خود به دادستانی مراجعه کرده‌اند.
گفته شده بود که در میان متهمان بازداشت شده، برادر و پسر کاکای وزیر صحت نیز هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا