آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

به دلیل شیوع کرونا، جلسات مجلس در هفته یک روز برگزار می‌شود

خبرگزاری دید: در پی شیوع بی‌سابقه کرونا در کشور، نمایندگان مجلس تصمیم گرفتند جلسات عمومی این نهاد را به هفته‌‌ای یکبار کاهش دهند.


میررحمان رحمانی رییس مجلس در جلسه عمومی امروز چهارشنبه( ۲۶ جوزا) با اشاره به شیوع موج جدید کرونا در کشور، خواستار تعطیلی دوهفته‌ای مجلس شد.
این طرح با مخالفت اکثر نمایندگان حاضر رو به رو شد؛ اما آقای رحمانی تاکید کرد که به دلیل اختلافی‌شدن موضوع آن را به رای می‌گذارد.
شماری از نمایندگان در واکنش به این موضع رییس مجلس، اعلام کردند که به دلیل تکمیل‌نبودن نصاب، رأی‌گیری قابل اجرا نیست؛ اما‌رییس مجلس استدلال کرد که در این باره، آرای اکثریت نمایندگان حاضر، اعتبار دارد.
در نهایت، رییس مجلس پیشنهاد برگزاری جلسات مجلس هفته‌ای یکبار – تنها در روزهای دوشنبه – را به رأی گذاشت که با اکثریت آرای نمایندگان تصویب شد.
پیش از شیوع کرونا، جلسات مجلس سه روز در هفته برگزار می‌شد؛ اما پس از وضع قرنطینه، این جلسات به دو روز در هفته کاهش یافته ‌بود.
این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که غیبت‌های طولانی و عدم حضور نمایندگان و تکمیل‌نبودن نصاب مجلس در اغلب نشست‌های عمومی، همواره مورد انتقاد بوده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا