آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

بیانیه مشترک رهبران هند و روسیه؛ حمایت از دولت فراگیر واقعی در افغانستان

خبرگزاری دید: رهبران روسیه و هند با تأکید بر تشکیل دولت فراگیر واقعی، حمایت قوی خود را از یک افغانستان صلح‌آمیز، امن و باثبات اعلان کردند.
به نقل از هندو، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند روز گذشته با هم در دهلی‌نو دیدار نموده و تأکید کردند که خاک افغانستان نباید برای پناه دادن، آموزش، برنامه‌ریزی یا تأمین مالی هیچ گروه تروریستی از جمله داعش، القاعده و لشکر طیبه استفاده شود. آن‌ها همچنین روی ارایه فوری کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان افغانستان تصمیم گرفتند.

در بیانیه مشترک که از سوی دو رهبر منتشر شده آمده است که جوانب بر تشکیل دولت فراگیر واقعی در افغانستان اشاره کرده و حمایت قوی خود را از افغانستان صلح‌آمیز، امن و باثبات ابراز کردند.
بیانیه افزوده است: آن‌ها از نهایی‌شدن نقشه‌راه تعامل هند و روسیه در مورد افغانستان که نماد همگرایی دیدگاه‌ها و منافع دو طرف است، قدردانی کردند. آن‌ها تعهد قاطع خود را برای مبارزه با تروریزم در همه اشکال و مظاهر آن، از جمله تامین مالی آن، از بین‌بردن زیرساخت‌های تروریستی و مقابله با افراط‌گرایی تایید کردند تا اطمینان حاصل شود که افغانستان هرگز به پناه‌گاه امن تروریزم جهانی تبدیل نخواهد شد.
مودی و پوتین همچنین بر نقش مرکزی سازمان ملل متحد در افغانستان تأکید کردند.
طرفین در مورد وضعیت در حال تحول افغانستان به‌ویژه وضعیت امنیتی و پیامدهای آن در منطقه، وضعیت سیاسی کنونی، مسایل مربوط به تروریزم، رادیکالیزه‌شدن و قاچاق مواد مخدر گفت‌وگو کردند.
بیانیه مشترک افزوده: هر دو طرف بر لزوم حمایت و تقویت FATF و دفتر مبارزه با تروریزم سازمان ملل در مبارزه مشترک‌شان با تروریزم تاکید کردند. رهبران بر حمایت قوی از افغانستان صلح‌آمیز، امن و باثبات پافشاری کرده و در عین حال بر احترام به حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی آن تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا